Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Byggen på Honda Dominator…

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190

    Byggen på Honda Dominator…

    Lite tips för den flinke och sällskapet Honda Dominators vänner…?



    http://www.garagekultur.se/2014/11/0...e-dominatorer/

  2. #2
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Coola hojar!
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  3. #3
    Medlem Postiss avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Sösdala-Skåne
    Inlägg
    68
    Coolt. Jag har ju haft en Dominator. Att man aldrig tänkte på att göra så med den.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  4. #4
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Totalförstörda i mitt tycke
    De klarar inte 10 meter i den terräng den var tänkt för, men de finns ju de som sätter V8 motorer i Volvo 240 så det finns alla sorter i våran hage

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Örebro/Fjugesta
    Inlägg
    18
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Totalförstörda i mitt tycke
    De klarar inte 10 meter i den terräng den var tänkt för, men de finns ju de som sätter V8 motorer i Volvo 240 så det finns alla sorter i våran hage
    ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ,
    Att bygga om en hoj handlar många gånger om att förändra saker. Så vad den var tänkt till från början har ingen betydelse.
    Min XV var tänkt från början att användas till touring. Efter min ombyggnad till Cafe Racer så skulle jag tro att 5 mil är max åklängd innan jag har tröttnat. (är över 50 år gammal)

    Men för mig så har det ingen betydelse. Jag vill bygga i ett stuk och blir hojen jobbig att åka på så kär jag lite mindre helt enkelt.

    Att folk sedan stoppar v8 i Volvo kan jag förstå. Det blir en lätt bil som lämpar sig bra för tävlingar på natten.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag tycker det är kul med folk som är kreativa och gör något utanför "ramarna"
    Om man tänker på alla konstnärer med sina underliga alster som är rena nonsens, så är väl ett hojbygge någonstans i närheten, om inte så är det ju kreativt i alla fall till skillnad från de som köper färdigt bling och skruvar på.
    Tänkte sätta vinkelslipen i min Transalp, men då förlorar jag ju min touringhoj så det vill jag icke. Har en motor liggande, så jag hoppas få tag i en Transalp utan, så då blir det ett bygge av. Det kommer i så fall bli en hoj liknande någon av Dominatorerna ovan.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Tror nog inte Transalpen har något emot en rejäl makeover, Olle! Så låt du utan dåligt samvete vinkelslipen gå lite rock’n’roll…

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Tror nog inte Transalpen har något emot en rejäl makeover, Olle! Så låt du utan dåligt samvete vinkelslipen gå lite rock’n’roll…
    Hoppas jag hittar någon lämplig donator. Transalpen ser nog större och tyngre ut än vad den är. Någon tyckte att den nya Transalpen ser ut som en fet pingvin. Själv vill jag nog ha en lite naknare hoj, lite mer åt det riktiga offroadhållet, för då får man ner vikten en hel del.
    Drömhojen är nog en Honda XL 650 L, en lätt hoj med elstart, som har en nästan outslitlig motor.

Liknande ämnen

  1. Byggen på nya Scrambler-Ducatin
    Av Kapten Miki i forum Offroad
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-03-06, 15:17
  2. Honda Dominator NX 650
    Av Väse Conny i forum Offroad
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 22:04
  3. Dekomp Honda Dominator
    Av Magnus.r i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-09-14, 20:23
  4. Honda Dominator
    Av engström67 i forum Offroad
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2013-12-24, 16:34
  5. Choppers och andra byggen på MC Collection museum
    Av MC Collection museum i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 19:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •