Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Inköpt touringmaskin!

  1. #21
    Medlem nudle90s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Smart, blir nog en förhöjare till våren, är rätt lång, (1.83) så kände faktiskt att styret kunde vara lite högre.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av nudle90 Visa inlägg
    Smart, blir nog en förhöjare till våren, är rätt lång, (1.83) så kände faktiskt att styret kunde vara lite högre.
    Blir ju ofta så att en lång person får sitta med krokig rygg och lite framåtböjd med påföljden blir att han ser ut som en räka i profil. Värsta stilen har väl de som dessutom har framflyttade fotplattor. Därifrån kommer den sk. räkstilen.
    Skall man köra en tourinhoj långa sträckor gäller det ju att sitta skönt även efter 5-6 timmar. Sitter man avslappnat som på en stol ungefär, så kan man köra långt dag efter dag.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Blir ju ofta så att en lång person får sitta med krokig rygg och lite framåtböjd med påföljden blir att han ser ut som en räka i profil. Värsta stilen har väl de som dessutom har framflyttade fotplattor. Därifrån kommer den sk. räkstilen.
    Skall man köra en tourinhoj långa sträckor gäller det ju att sitta skönt även efter 5-6 timmar. Sitter man avslappnat som på en stol ungefär, så kan man köra långt dag efter dag.
    Det där med räkan beror ju oftast(inte alltid) på hur sadeln är i förhållande till styret tycker jag. Personligen vill jag på en nakenhoj sitta lite framåtlutat när man kör landsväg. Blir lite bekvämare att möta(luta mot) vinden.

    Likväl som jag också bakom en normalstor ruta vill sitta så nära rutan som möjligt vilket i sin tur ger mindre turbulens.

    Sen finns det ju dom där jätterutorna som tex PanEuropean 1300, där rutan ger ett baksug och trycker föraren framåt. Sittställningen känns bra när man bara sitter på hojen, men när man väl är på rull så blir för dom flesta en styrhöjare ett måste. Pannan är för övrigt den enda enda hoj jag monterat styrhöjare på......

Liknande ämnen

  1. Ny touringhoj inköpt
    Av Allan K i forum Touring
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 14:11
  2. GPS inköpt
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 22:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •