Sidan 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 125

Ämne: instabilitet harley

  1. #71
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Min uppfattning är att även i rykten brukar det finns det några procent som stämmer. Vad jag har förstått finns det ett antal åtal mot harley på grund av att folk antingen har dött eller skadat sig på grund av dess instabilitet.
    I USA blir man stämd för allt, t.ex om kaffet är för varmt på McDonalds. Det är därför det finns en drös med klistermärken på nya motorcyklar om att man inte ska kontrollera bränslemängden med en tändsticka eller ställa sig på framdäcket då man kör. Även Honda har säkert drabbats av stämningar i USA. Men en stämning visar ingenting mer än att en person vill ha pengar för ett fel han eller hon påstår finns. Det intressanta är hur många som stämt HD som fått rätt i domstol och hur domen i sådana fall ser ut, är skriven och vad HD egentligen dömts för. Finns det några sådana fall?
    På tal om forum så kan jag på en kvart googla fram tillräckligt med "underlag" runt om i världen för att visa att Honda är rent livsfarlig att ens vrida om nyckeln på och att det är ett märke som inte gör något annat än står på verkstad. Men skulle det vara trovärdig?, NEJ, utan bara ett sätt för mig att försöka få faktaunderlag, om än inte väl underbyggt, för min redan negativa bild av just Honda.
    Forum är det absolut sämsta sättet att få fram rättvisande fakta på.

    Det blir ju lite konstigt då folk som aldrig ägt en HD målar ut dom som totalt värdelösa och livsfarliga medan flertalet HD ägare är väldigt nöjda med sina maskiner.

  2. #72
    glidare
    Gäst
    Harley har ju själv tagit fram förbättrig stag till de nya modellerna samt att de finns massa eftermarknadstillbehör för att ordning på problemet.

  3. #73
    glidare
    Gäst
    Gå in på youtube på de inslag där bland annat amerikanska polisens hojar börjar gå i vågor när de kör. De har hänt privat personer.

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Polisen hänger på ganska mycket tung utrustning och testar provicerar fram olika betenden.
    Här är 2 kul filmer
    https://www.youtube.com/watch?v=4OPkMxAsQ-Q
    https://www.youtube.com/watch?v=a9_Ik7dwu6M

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Harley har ju själv tagit fram förbättrig stag till de nya modellerna samt att de finns massa eftermarknadstillbehör för att ordning på problemet.
    Det är samma med bilar, finns massvis av styling företag som säljer bättre stötdämpare krängningshämmars stag styvare fjädrar bredare däck osv bara för det behöver ju inte orgenalet var dålig.

  6. #76
    glidare
    Gäst
    Det finns även civila åkare som har haft bekymmer!

  7. #77
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Kommer som tur är inte ihåg allt jag hört eller läst, men hade vi inte en tråd här för några år sedan om en hojtyp som svenska polisen inte ville köpa längre pga av att den vobblade.???
    Någon som har bättre minne än jag??
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  8. #78
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Kommer som tur är inte ihåg allt jag hört eller läst, men hade vi inte en tråd här för några år sedan om en hojtyp som svenska polisen inte ville köpa längre pga av att den vobblade.???
    Någon som har bättre minne än jag??
    Som du svarat själv med ett urklipp men i fel tråd så var Pan European aktuell. Före det så blev det användningsförbud på BMW på 80 talet av samma anledning. Nu hörde jag att kritik även framförts mot den nya BMW mc:n som tog över efter Pan European...

  9. #79
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Som du svarat själv med ett urklipp men i fel tråd så var Pan European aktuell. Före det så blev det användningsförbud på BMW på 80 talet av samma anledning. Nu hörde jag att kritik även framförts mot den nya BMW mc:n som tog över efter Pan European...
    Det är väl inte konstigt om en hoj blir fladdrig i farter upp mot 200 då den har en jäkla massa utrustning.
    Felet är nog inte hojens utan att hojen skulle från början vara konstruerad för dessa extra laster.
    Verkar lite absurt egentligen att ta en standardhoj och hänga på massor av grejer och tro att den går liga fint i höga farter som en ren hoj.
    Tror nog att det hojmärke som snabbt kunde ta fram en hoj anpassad för detta skulle göra ett klipp. Finns ju en jäkla massa polishojar i världen
    Men en standardhoj skall ju absolut inte släppas ut på marknaden om den inte uppför sig ok i alla farter den är konstruerad för.
    Senast redigerat av Olle Å den 2015-01-15 klockan 10:11.

  10. #80
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Harley har ju själv tagit fram förbättrig stag till de nya modellerna samt att de finns massa eftermarknadstillbehör för att ordning på problemet.
    Kan du ta fram artikel nr på det staget H-D tagit fram? Vad jag vet finns det enbart eftermarknads delar ov olika slag men 10 gånger av 10 när kunder kommer med problem och vill ha något liknande finns det fel på hojen som fel justarade stag så inte hojen linjerar eller ej servade kulleder har skurit osv. Angående ramarna så gör H-D förändringar i mellan åt, om det är förbättringar eller bara för att kunna sälja kan jag inte svara på. Att H-D generelt skulle ha wobblings problem är i villket fall inte sant.

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 17:47
  2. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  3. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •