Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 125

Ämne: instabilitet harley

  1. #91
    glidare
    Gäst
    Om det blir en mindre hoj dom dragstar 1100 Classic eller vtx 1300.
    När det gäller Vn 1700 och midnightstar 1900 är jag osäker på vad jag vill göra.

    Paneuropean och Harley har en konstruktionsfel. Med fotkoppling blir det vingligt i början men när man har lärt sig köra så upphör det!


    Menar ni då att Mercedes A-klass hade ingen konstruktionfel och att det bara handlade om fellastning?

  2. #92
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Om det blir en mindre hoj dom dragstar 1100 Classic eller vtx 1300.
    När det gäller Vn 1700 och midnightstar 1900 är jag osäker på vad jag vill göra.

    Paneuropean och Harley har en konstruktionsfel. Med fotkoppling blir det vingligt i början men när man har lärt sig köra så upphör det!


    Menar ni då att Mercedes A-klass hade ingen konstruktionfel och att det bara handlade om fellastning?
    Vilken modell och årsmodell syftar du på när du menar att Harley-Davidson har konstruktionfel?
    det finns ju några att välja på och alla kan ju inte ha samma fel
    Senast redigerat av racer den 2015-01-16 klockan 17:11.

  3. #93
    glidare
    Gäst
    Road king är väl som är värst drabbad.

  4. #94
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Jag är en nyfiken man, som brukar provköra på visningar. Händer att jag provar någon glidare i väntan på det jag vill provköra blir ledigt. Buells chassi impade med sin kvickstyrdhet. Synd att den levererade så jäkla mycket sockerdricka i röv å underarmar.
    Jan

  5. #95
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Vilken modell och årsmodell syftar du på när du menar att Harley-Davidson har konstruktionfel?
    det finns ju några att välja på och alla kan ju inte ha samma fel
    Som du säger så är det inte bara hojar som har konstruktionsfel . A-klass fick väl göras om i hjulupphängning och byta till andra däck.

    Kan ju inte vara svårt att fixa ett vintunnelprov med full last och förare och i toppfart och då se hur hojen uppför sig. När det närmar sig 200 km/tim, så behövs inte stora VINGAR FÖR ATT FÅ EN ANNAN STABILITET. Se bara på¨F1 vad en skadad liten framvinge har för betydelse.

  6. #96
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Som du säger så är det inte bara hojar som har konstruktionsfel . A-klass fick väl göras om i hjulupphängning och byta till andra däck.

    Kan ju inte vara svårt att fixa ett vintunnelprov med full last och förare och i toppfart och då se hur hojen uppför sig. När det närmar sig 200 km/tim, så behövs inte stora VINGAR FÖR ATT FÅ EN ANNAN STABILITET. Se bara på¨F1 vad en skadad liten framvinge har för betydelse.
    Som jag sagt Olle byggs för sitt användarområde. Stora Autobanmaskiner går jättefint i 250.
    Jan

  7. #97
    glidare
    Gäst
    Just därför det är väldigt klantigt av Honda och Harley att göra såna tabbar!

  8. #98
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Du som är Hondadiggare får väl köpa en Black Bird, är väl en ok högfartsmaskin ?
    Jan

  9. #99
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Hittade en gammal tråd om Road king och en del av dess uppdateringar, frågan är villken av årsmodellen som vobblar, svårt att hitta någon som äger en som kan bekräfta är det så jag ser det som rent förtal till modellen
    lite svajig möjligen fram till 09 men inget som påvisar vobbel men det är nog där hönan av fjädern kommer i från.
    Det konstiga är bara att jag ägde en själv mellan 97 och 00 och hade inga problem och eftersom det är en populär modell känner jag flera som äger och en nära som jag kört i alla Baltiska länderna och in i Ryssland med och förra året en Norge resa där det var mycket serpentin körning och i högt tempo utan att jag hörde några klagemål.
    http://harleyforum.se/archive/index.php/t-1240.html
    Senast redigerat av racer den 2015-01-16 klockan 22:23.

  10. #100
    glidare
    Gäst
    Harley ägare brukar vara den typ som lever i en förnekelse värld :-)

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 17:47
  2. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  3. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •