Sidan 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 125

Ämne: instabilitet harley

  1. #101
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Harley ägare brukar vara den typ som lever i en förnekelse värld :-)
    Gör inte alla märkesfanatiker det ?
    Jan

  2. #102
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Gör inte alla märkesfanatiker det ?
    Hmmmmm, en fanatiker kan tyvärr inte tänka utanför sina ramar

  3. #103
    glidare
    Gäst
    Olle, din beskrivning passar in perfekt på flertalet medlemmar på forumet!

  4. #104
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Något som kännetecknar hoj åkare och i synnerhet H-D är stark gemenskap, på forum dyker det ibland upp Troll som i sina allra första inlägg kriticerar kvalite osv men blir ganska fort avslöjade att dom aldrig ägt H-D överhuvudtaget och försvinner lika snabt de dök upp och de som har verkliga problem får snabbt tips om förbättringar som går att göra i en oänligt stor tillbehörsmarknad och som även ger än möjlighet att sätta en personlig prägel på sin hoj, just detta är en stor anledniing till att när man upptäckt dom starka gemensamma band byter man inte gärna hojmärke igen och står utanför och nu pratar jag inte om ryggmärkes klubbar för det är en helt annan sak.
    Bara i GBG finns det ett tiotal garage (som jag känner till) där det byggs hojar o fikas och genom harleyforym och h-d klubben ordnas det träffar och hojsvängarvarje vecka, vet att även andra märken gör detta men inte i närheten av den utsträckning h-d folk gör, det är bara att välja antingen står man utanför eller så gör man som folk gjort över 100 år.....kör Harley-Davidson och känner lyckan och gemenskapen över en fantastisk maskin.
    Vilket otroligt bs.. tror du ens på det där själv...?
    Nån gång när jag är 50 och har en svullen ölmage, är lite ensam och desperat efter 'håde-vänner' kanske..

  5. #105
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av twintorsk Visa inlägg
    Vilket otroligt bs.. tror du ens på det där själv...?
    Nån gång när jag är 50 och har en svullen ölmage, är lite ensam och desperat efter 'håde-vänner' kanske..
    Tycker mig se en stadig trend att yngre och yngre skaffar sig H-D, bland mina närmaste garage vänner är det ganska många under 30 år och dom drar med sig andra yngre så medelåldern sjunker men vill du vänta till du växt till dig är du välkommen då

  6. #106
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Tycker mig se en stadig trend att yngre och yngre skaffar sig H-D, bland mina närmaste garage vänner är det ganska många under 30 år och dom drar med sig andra yngre så medelåldern sjunker men vill du vänta till du växt till dig är du välkommen då
    Nja.. blir nog en indian i så fall..
    En riktigt gammal en!
    Har så svårt att få ihop den här håde imagen att vara fri, individuell och lite unik, men man måste köra samma trötta blysänke till hoj som alla andra.
    Men jag har faktiskt inget emot håde som märke eller produkt, har kört ett gäng olika då jag liksom är uppväxt med dom, farsan o morsan har nog ägt 7 olika sen 90talet. Alla har funkat kanon, även om mina trajor gett mig tusen gånger mer körglädje.
    Men jag kommer Aldrig köpa den där trötta myten du köpt. Lägger hellre min deg på vad som helst annat då det är roligare att köra. Och jag väljer hellre att ha riktiga vänner än såna som är 'hojbröder' bara om man har rätt hoj..
    Senast redigerat av twintorsk den 2015-01-21 klockan 10:36.

  7. #107
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tänk på att många HD framförs av oss gubbar, eller yngre med samma mentalitet, som aldrig kör speciellt fort , varför instabilitet eller inte saknar betydelse i praktiken. Är man så korkad att man ligger och kör upp mot 200 med en glidare, så bör man nog tänka om och skaffa sig en hoj som är lämplig för ändamålet.

  8. #108
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Citat Ursprungligen postat av twintorsk Visa inlägg
    Nja.. blir nog en indian i så fall..
    En riktigt gammal en!
    Har så svårt att få ihop den här håde imagen att vara fri, individuell och lite unik, men man måste köra samma trötta blysänke till hoj som alla andra.
    Men jag har faktiskt inget emot håde som märke eller produkt, har kört ett gäng olika då jag liksom är uppväxt med dom, farsan o morsan har nog ägt 7 olika sen 90talet. Alla har funkat kanon, även om mina trajor gett mig tusen gånger mer körglädje.
    Men jag kommer Aldrig köpa den där trötta myten du köpt. Lägger hellre min deg på vad som helst annat då det är roligare att köra. Och jag väljer hellre att ha riktiga vänner än såna som är 'hojbröder' bara om man har rätt hoj..
    Nja någon trött myt vet jag inte om jag har. Harley har många olika modeller och många trimmas ordentligt, jag har turbo på min effekt så det räcker

  9. #109
    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Nja någon trött myt vet jag inte om jag har. Harley har många olika modeller och många trimmas ordentligt, jag har turbo på min effekt så det räcker
    Jamen där snackar vi!
    Så ska det se ut..
    Skulle jag mot förmodan köpa håde skullde bli en vrålvässad sporre eller xr1200.
    Tröckte för övrigt upp farsgubbens ultraglide i 180 härom året, den gick som ett lok.. inget man lägger ner i kurvorna direkt iofs.

  10. #110
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av twintorsk Visa inlägg
    Jamen där snackar vi!
    Så ska det se ut..
    Skulle jag mot förmodan köpa håde skullde bli en vrålvässad sporre eller xr1200.
    Tröckte för övrigt upp farsgubbens ultraglide i 180 härom året, den gick som ett lok.. inget man lägger ner i kurvorna direkt iofs.
    Jag gillar hojar med bukplåt. Är bukplåten knubblad går jag i spinn.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 17:47
  2. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  3. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •