Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Resultat 121 till 125 av 125

Ämne: instabilitet harley

  1. #121
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Man ska inte låta storleken och vikten förleda en då det är mycket annat som spelar roll så som viktfördelning, chassi, sittposition, dämpning, däck m.m. Har kört relativt stora och tunga glidare som ändå har varit hyfsat smidiga att manövrera och inte känts särskilt stora och tunga när man väl sitter på dem trots att de varit det. Sen så finns det de som är precis raka motsatsen.

  2. #122
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Delerium Visa inlägg
    Man ska inte låta storleken och vikten förleda en då det är mycket annat som spelar roll så som viktfördelning, chassi, sittposition, dämpning, däck m.m. Har kört relativt stora och tunga glidare som ändå har varit hyfsat smidiga att manövrera och inte känts särskilt stora och tunga när man väl sitter på dem trots att de varit det. Sen så finns det de som är precis raka motsatsen.
    Tror nog att i fortsättningen det kommer att finnas tre kategorier hojar, sport ,glidare och allroad. Sedan är det ju en del som har karaktär av någon annan kategori.
    jag har aldrig kört en HD och vill nog inte heller för jag tycker den är för tung och otymplig för att passa mig. Då är vi där igen. VAD VEDERBÖRANDE TYCKER. Man skall inte säga att någon har fel om han eller hon inte gillar en viss kategori.
    Sedan är ju det här med grupptillhörighet. verkar som om många gldare vill köra i stora grupper, sportarna kör också men i mindre grupper. Allroadarna kör ofta kanske bara några stycken.
    Om man har kört en viss hoj väldigt länge och sedan byter till en annan kategori så kan det bli en upplevelse. Den hojen man då provar kan då upplevas som väldigt negativ eller kanske tvärtom.
    Ni talar om instabilitet hos Harley, så jag undrar hur amerikanska mcpolisen kan köra sina hojar, tunga och lastade som de är?

  3. #123
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Självklart är det så att det är skillnad mellan olika typer av hojar. Men det är även så att det finns en hel del förutfattade meningar. Ganska märkligt att många som aldrig har kört en HD trots detta tycker si och så om hur de är att köra. Man läser på olika forum där förståsigpåare hävdar att det minsann inte går att svänga eller bromsa med HD samt att de är slöa som as. Sen så visar det sig att de aldrig har suttit på en. Vissa verkar ha ett kraftigt behov av att klanka ner på märket. Varför kan man fråga sig. Jag kör själv HD i dagsläget och trivs bra med det men gillar fortfarande min Honda Hornet jag hade innan samt en hel del andra typer av hojar.

  4. #124
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Delerium Visa inlägg
    Självklart är det så att det är skillnad mellan olika typer av hojar. Men det är även så att det finns en hel del förutfattade meningar. Ganska märkligt att många som aldrig har kört en HD trots detta tycker si och så om hur de är att köra. Man läser på olika forum där förståsigpåare hävdar att det minsann inte går att svänga eller bromsa med HD samt att de är slöa som as. Sen så visar det sig att de aldrig har suttit på en. Vissa verkar ha ett kraftigt behov av att klanka ner på märket. Varför kan man fråga sig. Jag kör själv HD i dagsläget och trivs bra med det men gillar fortfarande min Honda Hornet jag hade innan samt en hel del andra typer av hojar.
    Jag kört HD några gånger. Buell kan vi bortse ifrån. Gillar inte glidare. Att HD har en härlig karaktär kan man inte förneka. Emedan jag blev impad av Rocket 3 är nog HD orginalet för glidare.
    Jan

  5. #125
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Såg en kul uppgörelse mellan en gammal muskelmaskin av märket Vincent och en Silverpil De skulle köra en sträcka fram ett vägmärke som skulle vara mål. Silverpilen stack iväg som en skållad råtta, men hanns snart upp av Vinsenten. En stor V-motor är inte att förakta

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 17:47
  2. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  3. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •