Sidan 6 av 13 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 125

Ämne: instabilitet harley

  1. #51
    Billigt ? 160000 för en traja 1600a !
    1700an tänkte jag köpa men vart ju en ful kylare på den o den går väl lös på nästan 180000 ?

  2. #52
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Billigt ? 160000 för en traja 1600a !
    1700an tänkte jag köpa men vart ju en ful kylare på den o den går väl lös på nästan 180000 ?
    Många pengar. Vill man byta nästa år är många pengar borta.
    Jan

  3. #53
    Eller så kan man tjöpa håde..

  4. #54
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Åter till ursprungsämnet...
    Är det så att motorn ursprungligen var en del av att staga upp ramen, så är det nog inte så konstigt om modernare HD, med gummiupphängning till motorn, blir instabila.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  5. #55
    glidare
    Gäst
    Så vitt jag vet så är många japanska hojar gummi upphängda! Jag vet inte varför de inte krånglar!

  6. #56
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Gjorda för att ha gummiupphängda motorer kanske vilket jag skulle tro att HDs ramar egentligen inte är. Skulle det vara så att HDs ram inte är styvare med gummiupphängd motor än de var när motorn inte var det, så tycker jag att det är ganska uppenbart att de blir instabila. Vill bara klargöra att detta bara är min uppfattning om saken, ska bli intressant om eventuell utredning verifierar vad jag tror.
    Har bara provkört en HD då min ekonomi aldrig kan tillåta att jag kan köpa en.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  7. #57
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Gjorda för att ha gummiupphängda motorer kanske vilket jag skulle tro att HDs ramar egentligen inte är. Skulle det vara så att HDs ram inte är styvare med gummiupphängd motor än de var när motorn inte var det, så tycker jag att det är ganska uppenbart att de blir instabila. Vill bara klargöra att detta bara är min uppfattning om saken, ska bli intressant om eventuell utredning verifierar vad jag tror.
    Har bara provkört en HD då min ekonomi aldrig kan tillåta att jag kan köpa en.





    Även om hd gör överprisade skithojar och lever på myten och namnet så tror jag inte deras ingenjörer är så urusla att dom stoppar gummiupphängda motorer i ramar som inte klarar det eller är uträknade för det. Skulle bli massa lawsuits som blir dyrt för dom i längden.
    Problemet är snarare för hög vikt i kombination med pissdålig geometri..
    Nu råkar jag ju gilla triumph.. och Rocket3 är ett fint exempel. Vråltung men stabil och går att svänga med! Kostar typ som en håde fast tre gånger så mycket pulver. Valet är lätt.

  8. #58
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    105
    Något som är ganska roande är att läsa om alla fel H-D har på forum som detta, går man in på harleyforum går det inte läsa om dessa fenomen. De flesta som har åsikter har högst provkört en kortare runda och väldigt många tycker dom är kass för dom inte har råd, Många drömmer om att äga och även om det existerar så är det väldigt få som byter till annat märke efter att dom ägt en H-D.

  9. #59
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Buell. Skruvade dom fast motorn.? Nån som vet ?
    Jan

  10. #60
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av racer Visa inlägg
    Något som är ganska roande är att läsa om alla fel H-D har på forum som detta, går man in på harleyforum går det inte läsa om dessa fenomen. De flesta som har åsikter har högst provkört en kortare runda och väldigt många tycker dom är kass för dom inte har råd, Många drömmer om att äga och även om det existerar så är det väldigt få som byter till annat märke efter att dom ägt en H-D.
    I BMW klubben får du inte kritisera BMW.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Harley
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 110
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 17:47
  2. Harley
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 18:03
  3. Harley 500 på G?
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 14:22
  4. Harley
    Av muzza i forum Custom
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •