Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Dagens snö/sjörapport

  1. #21
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Ja snöröjningen liknar skit nästan. Något som irriterar mig är att de lämnar stora snösträngar där trottoar går över till gata här där jag bor. Någon jag träffade på stan sade att yrkesstoltheten saknas idag, när snöröjning kom på tal.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Ja snöröjningen liknar skit nästan. Något som irriterar mig är att de lämnar stora snösträngar där trottoar går över till gata här där jag bor. Någon jag träffade på stan sade att yrkesstoltheten saknas idag, när snöröjning kom på tal.





    Verkar vara lite dålig samordning lite här och var. Kan bero på att vägröjarna är inhyrda entreprenörer och trottoarröjarna är kanske kommunens egna. Sedan att fastighetsägarna skall hålla trottoarerna rena utanför sina egna fastigheter verkar många strunta i.
    Inte kul för de som försöker att få fram en barnvagn där, för att inte tala om permobiler och rullstolar.

  3. #23
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar vara lite dålig samordning lite här och var. Kan bero på att vägröjarna är inhyrda entreprenörer och trottoarröjarna är kanske kommunens egna. Sedan att fastighetsägarna skall hålla trottoarerna rena utanför sina egna fastigheter verkar många strunta i.
    Inte kul för de som försöker att få fram en barnvagn där, för att inte tala om permobiler och rullstolar.
    Byavägen är sladdvänlig. 1 cm snö på isen. Halt så till å med hunden tratta på aslet.
    Jan

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Byavägen är sladdvänlig. 1 cm snö på isen. Halt så till å med hunden tratta på aslet.
    Köp skruvbrodd och skruva i dem i stövlarna. ca 10 st i var stövel. Till hunden får du be någon manikyrist att förlänga klorna.

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Köp skruvbrodd och skruva i dem i stövlarna. ca 10 st i var stövel. Till hunden får du be någon manikyrist att förlänga klorna.
    Skruvdubb är perfekt,det har jag i träningsskorna.Funkar kanon när jag är ute och motionerar

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ca. 12 cm fuktig snö på gräset, på gatan utanför perfekt sparkföre. Ute på 26;an saltfukt men bart och solen sken en bra stund idag. Lådbilsrallyt går norrut på förmiddag och återvändarna kommer på eftermiddagen och alla har bråttom för att hinna först fram. Farbror Blå stog strax söder om Kristinehamn och vinkade in dom som ledde loppet. ville väl ha "prispengar".

    För några dagar sen var det skithalt på 26;an och det var en del som åkte av, dessbättre tror jag inte att det blev värre personskador.
    Ove

  7. #27
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar vara lite dålig samordning lite här och var. Kan bero på att vägröjarna är inhyrda entreprenörer och trottoarröjarna är kanske kommunens egna. Sedan att fastighetsägarna skall hålla trottoarerna rena utanför sina egna fastigheter verkar många strunta i.
    Inte kul för de som försöker att få fram en barnvagn där, för att inte tala om permobiler och rullstolar.
    Ja är det så då är det en sabla skit, så ska det inte vara tycker jag.
    Med tanke på hur höga skatterna är så får vi för sjutton för lite för de pengarna.






    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  8. #28
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Ja är det så då är det en sabla skit, så ska det inte vara tycker jag.
    Med tanke på hur höga skatterna är så får vi för sjutton för lite för de pengarna.






    Ja det är ju annat folk som ska ha våra pengar

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Varför deppa. Gör något kul i stället. Hopps jag hinner få på skidorna klara till hojen i morgon. Vill gärna prova dem innan snön försvinner.

    Mjae, deppen kommer sig nog av att allt så sällan går riktigt enligt planen. Den här vintern har hittills varit långt mycket halkigare än både förväntat och beräknat: All sorters. Blixt-, frost-, och ishalka, om vartannat. Så, man kan väl så här i efterhand bittert konstatera att det, under sådana betingelser, var en duktig hugga-sig-själv-i-foten-miss att inte skjuta i några hundra dubb i däcken. Visst, man vinner ändå aldrig över vädret. Men med så mycken lömsk halka blir oddsen plötsligt liiite för dåliga på en tvåhjuling med odubbade sulor. Då hjälper det inte att – på typiskt präktigt Honda-vis – lill-Hyndan annars har alla övriga förutsättningar att vara en fabulöst bussig vinterkompis…

Liknande ämnen

  1. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 17:20
  2. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 21:59
  3. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 13:49
  4. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 19:31
  5. Dagens mc-tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •