Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Dagens snö/sjörapport

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Nåja, vissa hojar ser ju häftiga ut, trots dom inte passar din körstil. Smittade av bilsidan. Nästan alla SUVar går i stan.
    Jan

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Jaha, då fick så även huvudstaden känna på lite välsmakande snorhalka den här veckan, också. Kan väl ändå säga att mina odubbade crossdäck faktiskt tog sig fram även på de mest feldoserade isbanor som Gud – och trafikkontoret - glömde. Hellre än bra, dock. Fart som en medelrapp spansk skogssnigel för det mesta. Fick väl aldrig riktigt den rätta lusten att hålla stumt och bredsladda. Blev trots allt förvånad hur pass lätt 21-tummarna fram tuggade sig igenom snömodd. Gav baske mig en liten extrastjärna i kanten.

    Ställning (prel) efter första halvlek: CRF250L/Husse – Hans Vädervärdighet… 2 - 1
    Senast redigerat av Kapten Miki den 2014-12-19 klockan 15:27.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Ibland uppkommer frågan - Vad är värst: snön eller snöröjningen?

    Tja, snön kan man ju inte göra så värst mycket åt ändå, så rent logiskt blir det således snöröjningen. Hemma driver entrepenadbranschens lågenergibegåvningar mig snart till vansinne. Visst kan det möjligtvis sägas stärka hälsan att behöva skotta ut sin hoj lite då och då ur drivorna dom dränker den i. Men på regelbunden basis känns det fan inte okej. Snart lägger jag fotanglar runt hojen så får vi se vad de tycker om punkterade traktordäck. Nä, nu vill jag fan ha lite hederlig barmark igen…
    Senast redigerat av Kapten Miki den 2015-01-23 klockan 13:24.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Ibland uppkommer frågan - Vad är värst: snön eller snöröjningen?

    Tja, snön kan man ju inte göra så värst mycket åt ändå, så rent logiskt blir det således snöröjningen. Hemma driver mig snart entrepenadbranschens lågenergibegåvningar till vansinne. Visst kan det möjligtvis sägas stärka hälsan att behöva skotta ut sin hoj lite då och då ur drivorna dom dränker den i. Men på regelbunden basis känns det fan inte okej. Snart lägger jag fotanglar runt hojen så får vi se vad de tycker om punkterade traktordäck. Nä, nu vill jag fan ha lite hederlig barmark igen…
    Som tur är, är jag inte beroende av andra då det gäller snöröjning för jag har egen traktor.

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Som tur är, är jag inte beroende av andra då det gäller snöröjning för jag har egen traktor.
    Vägverket som kör vägen utanför dig med snöröjning ?
    Jan

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vägverket som kör vägen utanför dig med snöröjning ?
    Visst. Men jag kan inte klaga på den vägens snöröjning.
    Tur man inte bor i Jordalen i Norge. De har hittills fått 240 cm snö.
    Senast redigerat av Olle Å den 2015-01-23 klockan 09:37.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Det ligger kanske i människans natur att deppa så här års? För det besynnerliga är ändå att man är så tokduktig på att förtränga att den här delen av året med permafrost och snorhala vägar inte är ett permanent tillstånd, som det kan verka. Redan om någon månad, eller så, har den lika sevärda som väna, första asfaltsblomman slagit ut här i Hufvudstaden. Och snart kommer rent av radfyrornas glada sång fylla luften igen…

    Nej, dags för nya tag med snöskyffeln så lill-Honda får ett litet hål att gömma sig i, även idag efter snöröjningens framfart under morgonen, som en jäkla gräshoppssvärm

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Varför deppa. Gör något kul i stället. Hopps jag hinner få på skidorna klara till hojen i morgon. Vill gärna prova dem innan snön försvinner.

  9. #19
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Varför deppa. Gör något kul i stället. Hopps jag hinner få på skidorna klara till hojen i morgon. Vill gärna prova dem innan snön försvinner.
    Jag brukar använda vintern för att jobba å spara lite reskassa.
    Jan

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag brukar använda vintern för att jobba å spara lite reskassa.
    Jobbar året runt och skiter i snön.Skottar bort den och hojen står torr och blankpolerad i garaget och väntr på torra fina vägar.Gillar snö om det är mycket och kallt.Har 3 dm nu och snöröjningen ska man inte tala om.Ingen som kan klämma ner bladet nuförtiden.Riktiga sopor.Vägen hemma blir smalare och smalareDom har väl för klena maskiner.Man ska nog behöva göra allt själv så det blir riktigt.Lika efter vägarna med,rena skämtet.Iallafall här i Dalarna.

Liknande ämnen

  1. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 17:20
  2. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 21:59
  3. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 13:49
  4. Dagens tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 19:31
  5. Dagens mc-tur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 20:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •