Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 52

Ämne: Nya Africa twin

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har ej jämfört Ducce med fjr.Duccen är ju endast bättre på banan och inget annat.Snygg att titta på men värdelös att resa med. En supertenere 1200 har jag haft med och kört 3000mil med,fin maskin som går rätt bra om man plockar bort strypningen.Men det blåser för mycket i 180+
    Kanske jag var otydlig, men det jag menade var att jämförelsen mellan en enduro-hoj och en adventuretourer är lika relevant som att jämföra en banracer med en sporttourer.

    Men kanske är Africa Twin i ny skepnad den gyllene medelvägen

  2. #32
    glidare
    Gäst
    den kommer dessutom att erbjudas med dct låda.

  3. #33
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    den kommer dessutom att erbjudas med dct låda.
    Gör den??blir ju lite tyngre då.Funkar väl fast det är kedja på hojen.Men knappast en låda som är intressant för mig.

  4. #34
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cayman Visa inlägg
    Kanske jag var otydlig, men det jag menade var att jämförelsen mellan en enduro-hoj och en adventuretourer är lika relevant som att jämföra en banracer med en sporttourer.
    Jag förstår hur du menar.Men jag tror skillnaden är större på enduro,vs adventure hoj.Känner folk som lätt åker ifrån R6,or på bana med Fjr

  5. #35
    glidare
    Gäst
    Japp, det sa honda till mig på mcmässan Intermot i Köln.

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Gör den??blir ju lite tyngre då.Funkar väl fast det är kedja på hojen.Men knappast en låda som är intressant för mig.

  6. #36
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hoppas Honda lyckas, känns som dom behöver det.
    Jan

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    den kommer dessutom att erbjudas med dct låda.


    Antar att jag som de flesta hittills tagit Dual Clutch Transmission med en gäspning. Men efter att ha kört några mil med - den i övrigt rätt trista – NC750 i somras kovände jag på studs. Jäklar så smutt det var. Nu undrar jag snarast varför inte Honda har det, åtminstone som tillval, på alla sina nya modeller?

  8. #38
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Grenrören kan inte vara på undersidan, vartifall inte för mig jag står på motorskyddet o spinner nästan varje tur
    Kanske en enduro skulle jag ha men vet att den inte duger när jag vill ut o dra på asfalten

  9. #39
    glidare
    Gäst
    Honda har väl lyckats sedan många år tillbaka. Det är väl bmw som behöver en lyckoönskan, speciellt efter att ha läst på advrider om alla motorhaverier som bmw har.


    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas Honda lyckas, känns som dom behöver det.
    Senast redigerat av glidare den 2014-11-15 klockan 01:11.

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hoppas Honda lyckas, känns som dom behöver det.
    Det hoppas jag också. Honda behöver en konkurrenskraftig hoj efter AT. vad jag inte begriper är varför inte Honda uppgraderade den gamla ATn, med lite starkare motor, bromsar och ställbar fjädring.
    Man får inte glömma varför ATn blev så populär. Den var ju otroligt slitstark, gick att köra på nästan alla underlag, skaplig att ha passagerare med. Den hade ett generalfel och det var dess bensinpump, vilket enkelt löstes med en pump från BT.
    Jämför man med dagens krav, vilka jag tycker är lite vansinniga, så borde en uppgraderad AT ha ca 80 hkr, ABS och ställbar fjädring.
    Varför skall en mc ha över 100 hkr, när den inte skall gå som någon sorts racermaskin???
    Man måste ju tänka på vad man skall använda hojen till för det mesta. Vill man ha ett touringlok så skall man inte tänka på en AT. Vill man däremot vilja köra på alla sorts skitvögar och asfalt, då fyller den sin plats.
    Hoppas att den nya hojen klarar detta.

Liknande ämnen

  1. Köpes: Africa Twin XRV 750
    Av Brcklnd i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-04-17, 00:20
  2. Africa Twin vid Hurva.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 20:37
  3. Xt660z vs Africa Twin ?
    Av LinusE i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-08-23, 19:11
  4. Varadero VS Africa Twin?
    Av Månne i forum Touring
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2013-07-09, 18:25
  5. Super Tenere vs. Africa Twin
    Av rolfmm i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-26, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •