Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 52

Ämne: Nya Africa twin

  1. #21
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nä inte speciellt utan till dom flesta
    4 tim brukar vara rimlig tid att skita ner en 130000 kr hoj grundligt.
    Jan

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    4 tim brukar vara rimlig tid att skita ner en 130000 kr hoj grundligt.
    Jodå men som sagt dom flesta gör det inte.Tycker det bara är löjligt och släpa runt en sådan klump som tex Bmw i skogen.Finns ju maskiner som är skapta att köra i skogen med.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-11-10 klockan 19:02.

  3. #23
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jodå men som sagt dom flesta gör det inte.Tycker det bara är löjligt och släpa runt en sådan klump som tex Bmw i skogen.Finns ju maskiner som är skapta att köra i skogen med.
    Problemet är att flytta dom 100 mil innan man hittar den lilla grusvägen upp på fjället. Därför en allroad hoj roligast, enligt mig.
    Jan

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Problemet är att flytta dom 100 mil innan man hittar den lilla grusvägen upp på fjället. Därför en allroad hoj roligast, enligt mig.
    Det går nog med en riktig hoj,problemet är väl liten tank,men finns ju lösningar till många.Jag valde själv en sporttouring för jag gillar att färdas fort ibland och bekvämt,men ska nog skaffa nån grusmaskin.En ryggsäck ev ett litet tält räcker ju.Sedan en stånka med 50-70 hk och halvmeter fjädringsväg.Måste ju vara drömmen att flyga över surhålen än att stå där med ett blysänke.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Problemet är att flytta dom 100 mil innan man hittar den lilla grusvägen upp på fjället. Därför en allroad hoj roligast, enligt mig.

    Fjället? 100 mil? Det är väl ingen i det här landet som har 100 mil till en urkul skogsväg? Inte ens i Hufvudbonaden. Och gillar man enduro ligger väl bekvämlighetsaspekten duktigt långt ner på listan, om den nu alls existerar…? Hur kul det sedan egentligen är att studsa omkring på rötter och stenar, bli rejält blåslagen och skitig, samt ligga ohälsosamt nära njursvikt… Pja, går möjligen att diskutera? Personligen tycker jag det är världsklass, skitkul. Även om det, med lite eftertanke, går att ha viss förståelse även för andra smakriktningar…

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Sedan en stånka med 50-70 hk och halvmeter fjädringsväg.Måste ju vara drömmen att flyga över surhålen än att stå där med ett blysänke.
    Sedan en Ducati 1290 Panigale och racefjädring . Måste ju vara drömmen att flyga fram över racebanan än att stå där med en fjr1300 blysänke.

    Två jämförelser som knappast är särskilt relevanta...

  7. #27
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Fjället? 100 mil? Det är väl ingen i det här landet som har 100 mil till en urkul skogsväg? Inte ens i Hufvudbonaden. Och gillar man enduro ligger väl bekvämlighetsaspekten duktigt långt ner på listan, om den nu alls existerar…? Hur kul det sedan egentligen är att studsa omkring på rötter och stenar, bli rejält blåslagen och skitig, samt ligga ohälsosamt nära njursvikt… Pja, går möjligen att diskutera? Personligen tycker jag det är världsklass, skitkul. Även om det, med lite eftertanke, går att ha viss förståelse även för andra smakriktningar…
    Själv är jag så jäkla nyfiken, 100 mil från hemmet vill jag kolla vart den lilla grusvägen tar vägen. Så är det bara.
    Jan

  8. #28
    Måste väl At ellerTriumph Tiger 800 vara klockrenaste hojen ;-)

  9. #29
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Cayman Visa inlägg
    Sedan en Ducati 1290 Panigale och racefjädring . Måste ju vara drömmen att flyga fram över racebanan än att stå där med en fjr1300 blysänke.

    Två jämförelser som knappast är särskilt relevanta...
    Har ej jämfört Ducce med fjr.Duccen är ju endast bättre på banan och inget annat.Snygg att titta på men värdelös att resa med. En supertenere 1200 har jag haft med och kört 3000mil med,fin maskin som går rätt bra om man plockar bort strypningen.Men det blåser för mycket i 180+
    Senast redigerat av engström67 den 2014-11-11 klockan 23:48.

  10. #30
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vi tänker ju alla olika. Personligen vill jag ha en smidig äventyrare som klarar 2 pers. å pack. Andra vill ha Autobanbränner som går stadigt i 250. Så är det väl?
    Jan

Liknande ämnen

  1. Köpes: Africa Twin XRV 750
    Av Brcklnd i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-04-17, 00:20
  2. Africa Twin vid Hurva.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 20:37
  3. Xt660z vs Africa Twin ?
    Av LinusE i forum Touring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-08-23, 19:11
  4. Varadero VS Africa Twin?
    Av Månne i forum Touring
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2013-07-09, 18:25
  5. Super Tenere vs. Africa Twin
    Av rolfmm i forum Offroad
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-26, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •