Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 65

Ämne: Ventilspel XJ 900 F

  1. #41
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Du Erik,
    Hur går det för dig med ventilerna egentligen?

  2. #42
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag har faktiskt gjort helt fel egentligen, jag monterade dit ventilkåpan och förgasarna bara för att se om den gick igång. Och det gjorde den, ett satans bröl utan avgassystem. Efter det blev det lite stå då jag inte kommit på hur jag ska lyfta hojen för att få ut avgassystemet. Måste ta med det till jobbet för att få loss ljuddämparna då jag inte lyckas lyfta upp allt samtidigt och få dit krökarna. Sedan ska de nya ljuddämparna på.
    Men ventilkåpan ska av igen och så ska jag mäta exakt spel så att jag kan beställa shims.
    /Erik

  3. #43
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Sitter det systemet på samma sätt som på 650?
    En bult under i kollektorn?
    Och du kan väl också demontera krökarna?

  4. #44
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    En polare (har faktiskt några få kvar) kom och hjälpte mig idag, så nu lyckades jag tråckla ut hela systemet som en enhet. Nu ligger det i bakluckan och ska med till jobbet. Jag är 98% säker på att de nya ljuddämparna jag köpte går att få dit, frågan är om de kommer att ta i väskorna eller inte.

    Vinklingen sitter inte på samma ställe, så det kan bli så att de skulle kunna ta i väskorna. Därför vill jag inte slakta de gamla ljuddämparna, om jag måste få dit dem igen. Hade jag varit helt säker så skulle jag kört på med tigersåg och vinkelkap.
    /Erik

  5. #45
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Sitter det systemet på samma sätt som på 650?
    En bult under i kollektorn?
    Och du kan väl också demontera krökarna?
    Ja, det är en skruv mitt i kollektorn. Krökarna borde också gå att få loss, men nu gör jag så här.

    Skruv? Bult?

    http://www.jagrullar.se/forum/viewto...=43049#p305470

    Jag väljer skruv...
    /Erik

  6. #46
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Jag är säker på att du väljer rätt..

  7. #47
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Kraftigt bord med kraftigt skruvstycke och värme från gas i stora tuber; det är grejer det



    Nu är man redo att montera krökar och kollektor. Hoppas att nya ljuddämparna passar. Men nya mellanlägg (mellan kollektorrör och ljuddämpare) behöver nog köpas nya.
    /Erik

  8. #48
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Kraftigt bord med kraftigt skruvstycke och värme från gas i stora tuber; det är grejer det



    Nu är man redo att montera krökar och kollektor. Hoppas att nya ljuddämparna passar. Men nya mellanlägg (mellan kollektorrör och ljuddämpare) behöver nog köpas nya.
    Kungligt att kunna frakta dem i en 945/745 också! Swidish steel!

  9. #49
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Sista riktiga Volvon. Min har dock tyvärr fått hudcancer, så dagarna är räknade för den. Men den går som ett skållat troll och passerade för en månad sedan 68000 mil. De senaste dryga 10000 milen konverterad till E85. Större spridare och trimchip.
    /Erik

  10. #50
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Krökar, kollektor monterade. Ljuddämparna ditsatta på prov, de passade utmärkt. Bidde ingen bild, batteriet slut i mobilen, och orkade inte gå in och hämta en riktig kamera. Låter bra tycker jag, även om det läcker lite då det inte finns mellanlägg mellan ljuddämpare och kollektor.
    /Erik

Liknande ämnen

  1. Kontroll av ventilspel Yamaha XVS 650
    Av Per Lindström i forum Mekguider
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-10-03, 15:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •