Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Shadow 1100 c3

  1. #1
    glidare
    Gäst

    Shadow 1100 c3

    Hej,

    Är det någon på forumet som har kört en honda shadow 1100 c3. Dem är jävligt vackra? Är det någon som kan ge en recension?

    Mvh

    Glidare

  2. #2
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Har en 750 c3 som jag skrivit lite om här tidigare, bara att söka. Jag tror däremot att en 1100'a inte är helt fel, upplever min som lite trött ibland Men annars så gillar jag den, förutom styret som jag bytte till ett rakare.

    Härlig att köra, billig och enkel att äga.
    Don't grow up, it's a trap!

  3. #3
    glidare
    Gäst
    Markus, är din 750 spårkänslig? Jag har själv provkört en shadow 750 och jag upplevde den som spårkänslig eller är det bara något som jag har fått för mig?

  4. #4
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Min förra hoj var spårkänslig som sjutton. Sedan bytte jag däck och skillnaden var som natt och dag. Beror nog mest på däcken är min spaning, dock har jag bara haft A-kort två år så erfarenheten är begränsad.
    /Erik

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Markus, är din 750 spårkänslig? Jag har själv provkört en shadow 750 och jag upplevde den som spårkänslig eller är det bara något som jag har fått för mig?
    Nejdu glidaremannen, Det va ett tag sen nu men jag kan inte minnas att den var särskilt spårkänslig. Däremot kanske du provade en med plattslitna däck? Breda däck med en bred platt slityta kan få en hoj att vilja vela omkring på vägen så att det känns obehagligt.
    Ove

  6. #6
    glidare
    Gäst
    Oki, det var kanske det som jag upplevde, men det har jag inte upplevt på andra glidare. Då jag har kört både midnightstar 1300,1900, vn 900 classic, suzuki c800 och road king. Det var nog precis det som du nämnde som jag upplevde. Vägen var också väldig ojämn. C800 var också lurig att köra men den är tydligen känd för att vara spårkänslig men de säger också att de mesta försvinner när man har bytt orginaldäcken.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Oki, det var kanske det som jag upplevde, men det har jag inte upplevt på andra glidare. Då jag har kört både midnightstar 1300,1900, vn 900 classic, suzuki c800 och road king. Det var nog precis det som du nämnde som jag upplevde. Vägen var också väldig ojämn. C800 var också lurig att köra men den är tydligen känd för att vara spårkänslig men de säger också att de mesta försvinner när man har bytt orginaldäcken.
    Vill bara nämna att jag hade en hoj med lite bredare bakdäck än original bak och upplevde spårkänslighet tills jag bytte till originaldim., men samma märke.

  8. #8
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Citat Ursprungligen postat av glidare Visa inlägg
    Markus, är din 750 spårkänslig? Jag har själv provkört en shadow 750 och jag upplevde den som spårkänslig eller är det bara något som jag har fått för mig?
    Jo, den är ganska spårkänslig och gillar att köra rakt fram Men det vänjer man sig vid ganska snabbt, det är inget som jag direkt har något problem med men när jag testade en Honda NC700 för ett tag sen är det stor skillnad, sen är det förvisso två väldigt olika hojar.
    Don't grow up, it's a trap!

Liknande ämnen

  1. Honda Shadow 750 och 1100
    Av Slopy i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-12-19, 10:40
  2. hoda shadow 1100 - 99 tändingsproblem
    Av wadde i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-06, 21:10
  3. honda vt 1100 shadow eller vtx 1300c?
    Av GarreCarre i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-15, 18:10
  4. shadow 1100 C startmotorn går ej runt
    Av front_one i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 11:36
  5. Honda Shadow
    Av Chrille i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •