Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Sänkningssats

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sen jag började köra saker med ratt, styre eller spakar och pedaler för ca. 60 år sen, första egna för bara 55 år sen, har jag nog aldrig ägnat andrahandsvärdet en tanke medan jag kört. Jag kan också säga att jag har nog aldrig sålt något dyrt och av det som inte har blivit sålt har det mesta hamnat på skroten. Lite duktig känner jag mig - inga vrak som står och skräpar...
    Ove

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jasså,är väl upp till var och en.Vi stod och tittade på en xtz1200 hos handlaren som var dåligt skött och gått i mycket skit och salt får väl skänka bort den sa handlaren.Men det är väl bra för den som köper skiten billigt.Den som bytte in den fick ju naturligtvis dåligt betalt för den.Brukar väl vara så att man har för mycket pengar så man kan förstöra nya hojar och bara köpa ny.
    Håller med där.
    Köpte för ett tag sen en gammal CB500-97 från södra Sverige. Endast 1600 mil(jo, orginaldäcken sitter på). Har gått igenom hojen totalt inklusive förgasarsynk(+rengöring), nya däck(kommer imorgon), packboxar framgaffel, tom shimsat om ventilerna etc etc etc etc etc. Värdet på hojen är säkert 20-25 om man nu skulle se till hur den ser ut i lacken och framför allt.....på det som är gjort på den.
    Tyvärr har den varit en pendlarhoj vad gäller salt , tvätt osv....så jag räknar med att få ut i bästa fall typ 16´för den

  3. #23
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Håller med där.
    Köpte för ett tag sen en gammal CB500-97 från södra Sverige. Endast 1600 mil(jo, orginaldäcken sitter på). Har gått igenom hojen totalt inklusive förgasarsynk(+rengöring), nya däck(kommer imorgon), packboxar framgaffel, tom shimsat om ventilerna etc etc etc etc etc. Värdet på hojen är säkert 20-25 om man nu skulle se till hur den ser ut i lacken och framför allt.....på det som är gjort på den.
    Tyvärr har den varit en pendlarhoj vad gäller salt , tvätt osv....så jag räknar med att få ut i bästa fall typ 16´för den
    Detta kan jag förstå. En äventyrshoj har jag inte förstått ska stå å glänsa. Den ska ha andra egenskaper å va Frisk inuti .
    Jan

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Detta kan jag förstå. En äventyrshoj har jag inte förstått ska stå å glänsa. Den ska ha andra egenskaper å va Frisk inuti .
    Jo det är klart,Men skulle jag köpa en beg hoj för runt 100 tusen så väljer jag bort den med massa repor,rost och korrision.

  5. #25
    Håller med Engström !
    Är väl samma vilket fordon man en köper !
    Gillar man inte skicket så går man vidare till nästa .
    Kusin köpte en AT som gått 2600 mil från 94 kanon skick !
    Vill man ens äga en så gammal hoj om den inte är välvårdad ?

Liknande ämnen

  1. Höjningssats/sänkningssats
    Av Hondamannen i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-21, 11:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •