Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Trasiga insugningsgummin?

  1. #1
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680

    Trasiga insugningsgummin?

    Vad kännetecknas av om det är sprickor i insugningsgummina mellan förgasarna och toppen?




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Vad kännetecknas av om det är sprickor i insugningsgummina mellan förgasarna och toppen?




    Om det är spricka hela vägen in, tar den ju tjuvluft och går jädrigt illa speciellt vid lägre gaspådrag.
    Jag har själv några sprickor, som inte gått hela vägen in, kommer att byta vid tillfälle.

  3. #3
    Gummina är ju ganska tjocka så att sprickor i dom betyder ju inte alltid att det är rätt igenom(dock, kanske dags snart att byta?)

    Smidigaste sättet är att låta hojen gå på tomgång, spraya startgas(med lång pip så du kommer åt även dom inre) runt gummina. Förändras gången så tyder det på att dom är spruckna genom.

  4. #4
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Se bara till att du inte har dålig kontakt vid tändstiften...

    http://www.sporthoj.com/forum/showth...=1#post6087141

    Finns en illustrerande video (dock inte mc) hur det kan gå.

    En i övrigt väldigt underhållande tråd, vill du skratta mycket så ska du läsa lite i den.

    /Erik

  5. #5
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Om du hittar sprickor i gummit, läs senaste Nr av Mc-folket, där finns ett tips !

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Om du hittar sprickor i gummit, läs senaste Nr av Mc-folket, där finns ett tips !
    Hm, borde kanske bli medlem i SMC igen, gillade SMC-bladet bättre än MC-Folket.
    Tyckte att MC-Folket var lite fjantig när den kom.
    Men tidningen har ju haft tid på sig att mogna, handpåläggning mot sprukna insugsgummin låter rejält.

  7. #7
    Håller med Per.
    Tidningen var förr mer för medlemmarna. Roligare att läsa och medlemmarna kunde vara mer engagerade i det.
    Nu har tidningen blivit så avancerad och bra att den skulle passa in med alla andra mc-tidningar på hyllan i butik. Med det så duger ju inte våra medlemmars bilder eller inkägg där. Iom det så ids jag knappt bläddra i den mer, iallafall så läser jag inte den.

    Det där med insugsgummina hittade jag inte i senaste mc-folket. Nr 7.14 är väl den sista....

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    N;r 8.14 sidan 11. Elving tipsar/Limma gummi.

    Han rekommenderar ett lim som heter Loctite 480 och berättar hur man kan göra.

    Håller annars med om att det blivit lite mycket av att prova stora muskedunder som alla andra mc-blad, men man kan bläddra förbi. Sture Stelben är det jag läser först....
    Ove

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visserligen tar senaste numret upp ett par offroadhojar och däcktest vilket ju är OK, men mycket av rapporteringen går ut på att visa och prova alla upptänkliga finesser. Sidorna om trafiksäkerhet kanske får några mcåkare att tänka till lite extra. men hur fanken får vi bilförarna att tänka på mcåkarna?
    Som sagt , undrar om inte Sture Stelben toppar läsarnas favoritsida. Visst har tidningen blivit proffsig i sitt upplägg och i sina bilder.

  10. #10
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Sidorna om trafiksäkerhet kanske får några mcåkare att tänka till lite extra. men hur fanken får vi bilförarna att tänka på mcåkarna?
    Lite fler såna här kampanjer även i Sverige kanske.

    Men det är fel tråd.

    /Erik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •