Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Trasiga insugningsgummin?

  1. #11
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Ganska off topic vill jag säga! Men lite intressant.

    Det jag tänkte på är hur motorns gång kan påverkas av eventuella små sprickor.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #12
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Det är framför allt på låga gaspådrag (tomgång synnerligen) där man märker stor skillnad. Om det är sprickor som släpper igenom luft så blir bränsle/luft-blandningen fel och motorn går inte rent. Vid gaspådrag är tjuvluften så liten i förhållande till ordinarie lufttillförsel så det märks inte, men vid tomgång så blir skillnaden procentuellt ganska stor.
    /Erik

  3. #13
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Tja min hoj tenderar till att typ hosta till och fnysa på tomgång.
    En annan sak händer då jag kört med ungefär 4500 rpm på motorn. Då jag kommer till nedförslut så frikopplar jag och då kan motorn stendö. Brukar dock inte vara så stort problem eftersom det bara är att släppa kopplingshandtaget och ge gas så brummar den igång igen.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    N;r 8.14 sidan 11. Elving tipsar/Limma gummi.

    Han rekommenderar ett lim som heter Loctite 480 och berättar hur man kan göra.

    Håller annars med om att det blivit lite mycket av att prova stora muskedunder som alla andra mc-blad, men man kan bläddra förbi. Sture Stelben är det jag läser först....
    Dom lär väl hänga med utvecklingen.Vi tycker ju olika.Första halvan med tester osv gillar jag,resten får vara.

  5. #15
    Den blir fett svårstartad, och går dåligt eller inte alls på tomgång. Du kommer märka det, jag lovar.

  6. #16
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Kan ju tillägga att det kanske inte är trasiga insugsgummin utan dåligt fastsatta klämmor. Ska undersöka det.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •