Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Honda SH300

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av KalleSH300 Visa inlägg
    Min andra SH300R 2014 blev inte långlivad, den blev stulen juni 2014 i Vasastan efter att jag ägt den endast 10 dagar, den har fortfarande inte kommit tillrätta. Jag fick en ny likadan på försäkringen som jag fortfarande har.

    Halloj, KalleSH300!

    Tråkigt att höra att tjyvj*arna inte kunde hålla fingrarna borta från din SH heller. För egen del dröjde det en hel vecka innan någon tomte var framme, bröt upp tändningslåset, rev sönder frontkåpan och försökte tjuvkoppla den. (Cheesus, tjuvkoppla en hoj med immobilizer/elektronisk startspärr!!?? Vart är världen på väg?). Jag hörde då av meken att en kille fått sin SH300 stulen redan efter två dagar så jag känner mig närmast förskonad från det värsta buset.

    Hur som helst – varmt välkommen! SH300 rular!

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Jaha ja...

    Då var det dags igen, var på studentutspring igår på Östra Gymnasiet i Skogås kl 12.30 till 13.50.

    Tog naturligtvis min SH300 dit, massor med folk, flakbilar etc. Parkerade på parkeringen.

    SH:n låst med värsta kedjan, (har ju lärt mig att det behövs) dock inte fastlåst i något.

    När jag kommer tillbaka är den STULEN!!!!

    Med så mycket folk runt omkring och så kort tid kan knappast tro att det är sant att någon skulle ha hunnit få iväg den.

    Letar därför och hittar den med uppbrutet styrlås övertäkt med gransris och annan bråte i ett kärr inte långt från parkeringen, lyckas ringa polis och bärgare så den kom i alla fall till verkstad och de fick inte med sig scotern.

    Funderar nu om ska ge upp och köpa något annat istället, tre år och en uppbruten SH, en stulen som fortfarande inte hittats och nu detta.

    Är det så att just SH300 är så stöldbegärliga att man helt enkelt inte får ha dem i fred?

    Vad ska man annars köpa? Aprilia sportcity har jag haft, fick ha dem i fred, men de stod ju ofast på verkstan så jag vet inte......

  3. #13
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Trist!! Att man inte kan få ha sina grejor i fred...

    Har du testat Kawasaki J300? Den imponerade på mig med mycket mc-känsla, hyggligt klipp i maskinen, bra köregenskaper - lätt att lägga ned på kurviga vägar, komfortabel.

    Minus: vibrationer på tomgång. Men vibrationerna ger sig när man varvar upp och kör iväg.

    Skulle själv gärna ha en sådan i grönt. En "Ninja Scooter" med Acrapovic för ljudet och ett par hästar till. Det hade suttit fint!

    Men, jag känner mig för snål för det. Min lilla Sportcity duger för det jag har den till. Dvs till och från stan/jobbet - 9 km, mest på 70-väg - eller småärenden här och var.
    Senast redigerat av TMax500 den 2015-06-06 klockan 10:46.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av KalleSH300 Visa inlägg
    Jaha ja...

    Då var det dags igen, var på studentutspring igår på Östra Gymnasiet i Skogås kl 12.30 till 13.50.

    Tog naturligtvis min SH300 dit, massor med folk, flakbilar etc. Parkerade på parkeringen.

    SH:n låst med värsta kedjan, (har ju lärt mig att det behövs) dock inte fastlåst i något.

    När jag kommer tillbaka är den STULEN!!!!

    Med så mycket folk runt omkring och så kort tid kan knappast tro att det är sant att någon skulle ha hunnit få iväg den.

    Letar därför och hittar den med uppbrutet styrlås övertäkt med gransris och annan bråte i ett kärr inte långt från parkeringen, lyckas ringa polis och bärgare så den kom i alla fall till verkstad och de fick inte med sig scotern.

    Funderar nu om ska ge upp och köpa något annat istället, tre år och en uppbruten SH, en stulen som fortfarande inte hittats och nu detta.

    Är det så att just SH300 är så stöldbegärliga att man helt enkelt inte får ha dem i fred?

    Vad ska man annars köpa? Aprilia sportcity har jag haft, fick ha dem i fred, men de stod ju ofast på verkstan så jag vet inte......


    Shit pommesfrites!

    Jo, SH300 är, inte för inte, duktigt stöldbegärliga, men inte för den sortens hojtjuv som har någon liten koll, utan för den rena amatörsopan som tror att det är en vanlig kinamoppe. Vad jag gjort är att plasta in en lapp som jag fäst på frontkåpan med texten ”denna mc har elektronisk startspärr och går INTE att tjuvkoppla.” Och för att ytterligare bättra på budskapet har jag dessutom skrivit ”larmad mc” på kapellet. Resultatet? Ja, ingen har *notch, notch, knock on wood* klåfingrat på den trots att jag mestadels ”förvarat” den på gatan i snart två år. I Stockholm, dessutom, nota bene. Kanske en slump, men en väldigt billig åtgärd för att kanske kunna få ha sina grejer ifred…? Det förvånar mig f ö att Honda själva inte tagit fram en dekal och fäst på hojen om sitt HISS-system. Alla de Honda-hojar jag ägt har faktiskt annars varit nerkletade med dekaler, bl a då med en tydlig vink till den presumtive hojtjuven om just HISS…

    Så mitt råd till dig blir – ge inte upp SH300 än. Det är en klass-skoter. Svårt att se att den skulle få pisk av någon annan skoter – eller ens annan traditionell mc - i den viktklassen…

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •