Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Hojkörning i vinter?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tror inte det skulle var några större svårigheter att ordna till en ruta att ha över vintern på din hoj. Man får väl kanske göra lite avkall på det kosmetiska och tänka på det praktiska.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tror inte det skulle var några större svårigheter att ordna till en ruta att ha över vintern på din hoj. Man får väl kanske göra lite avkall på det kosmetiska och tänka på det praktiska.

    He-he! För mig som egentligen aldrig kört annat än riktig nakenhoj är det här en STOR ruta och ett minst lika stort STORT steg i helt fel riktning. Men, vinterkylan kan göra även den mest principfaste posören till en mes…. *slår ut med armarna*


    http://www.crfsonly.com/catalog/prod...oducts_id/4838

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Vet inte vad egentligen generatorn orkar med på min lilla CRF, men vill helst ändå inte slänga på för mycket extra elektronik, dock skulle jag gärna vilja förbättra ljuset. Det finns ju en del extraljus i handeln men ger de ett ljus värd ens mödan? Tänkte mest på lättmonterade grejor som länken…


    http://www.24mx.se/lampa-trail-tech-...r16-hid-30w-12

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Man ska väl inte ropa hej förrän man är över bäckenet? men fan vet om man inte törs förklara vårsäsongen för inledd den här veckan, i alla fall? Visst, det är bara februari än och de vädermässiga motgångarna kommer plättlätt gå tretton på dussinet. Och visst - det ligger mer grus på gatorna just nu än på hela jäkla Hallandsåsen. Men det är i huvudsak ljust såväl till som från jobbet. Och det går tokstadigt mot vår. Vad man än tror.

    Okej, jag har visserligen inte mött en enda hojförare på vägarna här i Stockholm sedan en bit innan jul. Men det är nog bara en tidsfråga det med. Vintern är död. Länge leve vinterhojen!

    Hoooooora! (som vi hårda snubbar ropade i lumpen då fienden anfölls)

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Man ska väl inte ropa hej förrän man är över bäckenet? men fan vet om man inte törs förklara vårsäsongen för inledd den här veckan, i alla fall? Visst, det är bara februari än och de vädermässiga motgångarna kommer plättlätt gå tretton på dussinet. Och visst - det ligger mer grus på gatorna just nu än på hela jäkla Hallandsåsen. Men det är i huvudsak ljust såväl till som från jobbet. Och det går tokstadigt mot vår. Vad man än tror.

    Okej, jag har visserligen inte mött en enda hojförare på vägarna här i Stockholm sedan en bit innan jul. Men det är nog bara en tidsfråga det med. Vintern är död. Länge leve vinterhojen!

    Hoooooora! (som vi hårda snubbar ropade i lumpen då fienden anfölls)
    Tjaaa, det här med tidig vår är lurigt, kan ju bli ett rejält bakslag med både snö och kyla.
    Men ni som kan, ta en liten försiktig tur för att få bort lite rost. Tänk då på att om ni inte har kört på ett tag att känna er för mycket noga innan gashanden vrider för hårt. Kroppen behöver årskilliga mil innan den funkar som den gjorde i höstas. Du kanske har blivit lite stelare eller kanske ätit upp dig några kilon.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tjaaa, det här med tidig vår är lurigt, kan ju bli ett rejält bakslag med både snö och kyla.
    Men ni som kan, ta en liten försiktig tur för att få bort lite rost. Tänk då på att om ni inte har kört på ett tag att känna er för mycket noga innan gashanden vrider för hårt. Kroppen behöver årskilliga mil innan den funkar som den gjorde i höstas. Du kanske har blivit lite stelare eller kanske ätit upp dig några kilon.

    Får väl motvilligt erkänna, Olle, att även om jag skulle frestas hålla stumt i gasrullen på min lilla CRF-Honda är det inget som skrämmer upp varken hundar eller tanter i träden… Än mindre husse själv, inräknat eventuellt extra pondusvikt efter hjulbordet.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Får väl motvilligt erkänna, Olle, att även om jag skulle frestas hålla stumt i gasrullen på min lilla CRF-Honda är det inget som skrämmer upp varken hundar eller tanter i träden… Än mindre husse själv, inräknat eventuellt extra pondusvikt efter hjulbordet.
    Säg inte det. CRF är ju en pigg rackare.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Säg inte det. CRF är ju en pigg rackare.


    He-he! Tricket, Olle, är att ta ett fast grepp om gasrullen och sedan aldrig någonsin släppa.

    En tanke, av mer filosofiskt slag, slog mig dock när jag körde hem från jobbet igår kväll. Hur mycket mer skitig och blöt blir man egentligen på en offroadcykel jämfört med t ex en mc-skoter på landsväg i regn eller snöblandat regn? Vid en hastig okulär besiktning skulle jag nog säga mellan 98,6% och 242,3%, på några tiondelar när? Men jag skulle gärna vilja få det vetenskapligt belagt, typ väga alla persedlar och jämföra torrvikten med faktisk tjänstevikt.

    Inte utan att jag snart trotsar vägsalt, grus och ohemul skit och när som helst luftar den lilla, väna skotern igen.

Liknande ämnen

  1. Inte så mycket hojkörning i år
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2020-09-22, 15:30
  2. Vinter abstinensen!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-01-23, 13:11
  3. Vinter
    Av rolfmm i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-11, 16:06
  4. Hoppas på vinter!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 06:10
  5. Hojkörning med Triumph i går
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 07:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •