Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ZTR trike

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    skåne
    Inlägg
    3

    ZTR trike

    Hejsan. Har en ztr trike 250cc 4 takt med 26hp.

    Tänkte höra om någon vet hur man kan få mer tryck/acc i denna Kina lådbil. Tänkte börja med att byta avgassystem och montera större drev bak och byta munstycke. Men är det någon annan här som kanske har koll på hur man kan göra. Just nu toppar den ca 130 och riktigt rolig på små kurviga vägar. Men man vill enda ha bättre acceleration.

    Tacksam för tips och hjälp.

    mvh Robin.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Om man säger så här generellt, så är nog munstycket anpassat för att ge bra kraft och acc i originalutförande, utan att ge max effekt för hållbarhetens skull.
    Om du vill göra hojen lite skarpare, så byt luftfiltret mor exvis KN och sätt på en öppnare ljuddämpare.

    Du måste åtgärda dessa tre steg för att få ökad effekt: Friare luftvägar, större förgasarmunstycke och öppnare avgassystem. Går då hojen bra, så kanske du kan få bättre acc utan att byta till större bakdrev.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    skåne
    Inlägg
    3
    Okej då provar jag detta. Men är det något som kommer märkas eller ens funka? Det är ju som sagt en 4 takt och det är ju inte så lätt att plocka hästar ur en sådan. Jag kanske får nöja mig med att ljudet kommer bli skönare och lite bättre Bottenvrid (vilket inte här fel )

Liknande ämnen

  1. Trike
    Av Cyberkatta i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-06-05, 23:25
  2. trike ztr
    Av elvedin i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-14, 16:17
  3. Forum för Trike
    Av voivoi i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-06, 10:21
  4. trike
    Av v-twin i forum Custom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-14, 18:55
  5. Trike
    Av Kanten i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •