Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Sitter i ryggmärgen ??

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Sitter i ryggmärgen ??

    Man brukar ju tala om att en vana sitter i ryggmärgen, kanske lite fel men ..........
    De som börjar med något igen efter många års uppehåll har nog upplevt att man mycket snart kommer in i gamla spår igen.
    Själv började jag köra hoj efter 35 års uppehåll, var snart inne i det igen.
    Satte mig på hästryggen igen härom dagen efter 14 års uppehåll. Nu efter några dagar tror jag mig kunna börja tävla lite smått snart igen. Men får nog avvakta lite, så att inte omgivningen får skrattanfall.
    Gamla inrotade vanor sitter konstigt nog kvar väldigt tydligt. Måste nog finnas ett muskelminne också för de känns. Speciellt i baken efter att den blivit lite mjuk efter allt mcåkande. Nu har jag kommit igång med ridningen igen och använder den jäkligaste sadeln av alla sorter, nämligen en gammal armésadel. Detta pga. hästen är så tjock att ingenting annat passar.
    Vart tog sommaren vägen ,snart är jupå gång

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Man brukar ju tala om att en vana sitter i ryggmärgen, kanske lite fel men ..........
    De som börjar med något igen efter många års uppehåll har nog upplevt att man mycket snart kommer in i gamla spår igen.
    Själv började jag köra hoj efter 35 års uppehåll, var snart inne i det igen.
    Satte mig på hästryggen igen härom dagen efter 14 års uppehåll. Nu efter några dagar tror jag mig kunna börja tävla lite smått snart igen. Men får nog avvakta lite, så att inte omgivningen får skrattanfall.
    Gamla inrotade vanor sitter konstigt nog kvar väldigt tydligt. Måste nog finnas ett muskelminne också för de känns. Speciellt i baken efter att den blivit lite mjuk efter allt mcåkande. Nu har jag kommit igång med ridningen igen och använder den jäkligaste sadeln av alla sorter, nämligen en gammal armésadel. Detta pga. hästen är så tjock att ingenting annat passar.
    Vart tog sommaren vägen ,snart är jupå gång
    En liten cowboy finns väl i alla män sade jag när jänta fick upp mig på hästryggen.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    En havremoppe!
    Ridning verkar kul, och kan nog ge många fina upplevelser även under vinterhalvåret, då mcn ofta får vila ut i garaget.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Per Lindström Visa inlägg
    En havremoppe!
    Ridning verkar kul, och kan nog ge många fina upplevelser även under vinterhalvåret, då mcn ofta får vila ut i garaget.
    En av de finaste naturupplevelser jag haft, var en vinternatt på våra hästar. Ett par dm lössnö, fullmåne och stora gärden att galoppera på. Vill uppleva det igen, så jag tog upp ridningen igen.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En av de finaste naturupplevelser jag haft, var en vinternatt på våra hästar. Ett par dm lössnö, fullmåne och stora gärden att galoppera på. Vill uppleva det igen, så jag tog upp ridningen igen.
    Låter härligt.
    Helt rätt att ta upp ridningen igen, man skall passa på att njuta av livet.
    Senast redigerat av Per Lindström den 2014-09-18 klockan 08:46.

Liknande ämnen

  1. Var sitter blinkersrelä på Dragstar 1100
    Av Hålan i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-06-08, 20:20
  2. Sitter du bekvämt??
    Av jaka i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-04-20, 10:11
  3. Sitter och njuter.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 18:47
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 21:09
  5. Sitter och funderar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 14:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •