Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Nöjda med valet?

  1. #11
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Någon som vill svara på vad ni tycker om invandringspolitiken vi har i dag?

    Sverige har 1,9% av Europas befolkning och mellan 2013-10-01 och 2014-03-31 tog vi emot 13,7% av europas asylanter. Medianvärdet för EU-länderna är 285 asylanter/miljon invånare men för Sverige är den siffran hela +1065%.

    Jag tycker inte att vi har en ansvarsfull invandringspolitik.

    Källa.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Kronoberg
    Inlägg
    5
    Kan vi inte få slippa det här SD-dravlet på det här forumet åtminstone.

  3. #13
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Dahook Visa inlägg
    Kan vi inte få slippa det här SD-dravlet på det här forumet åtminstone.
    Bara för att man diskuterar invandringspolitiken så behöver man inte stå på SD's sida eller vara rasist. Om du inte vill diskutera invandringspolitiken så behöver du inte det och gillar du inte det som skrivs så behöver du inte läsa.

    Tänk längre än din näsa räcker.

  4. #14
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av hokhok99 Visa inlägg
    Är ni nöjda med detta?

    Nej det är jag inte!

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Buddas Visa inlägg
    Bara för att man diskuterar invandringspolitiken så behöver man inte stå på SD's sida eller vara rasist. Om du inte vill diskutera invandringspolitiken så behöver du inte det och gillar du inte det som skrivs så behöver du inte läsa.

    Tänk längre än din näsa räcker.
    Om man använder kontrollerbara siffor och argumenterar med - är man "rasist" då?
    Enligt många av våra politiker, ja..
    OK då är jag väl rasist ( och person med "utländsk bakgrund" med föräldrar farföräldrar och hustru från annat land..)

    Ansvarfull invandringpolitik? Långt därifrån
    Vi bygger i år 30 000 lgh och tar in 160-180 000 asylsökande (PUT-folk + anhöriga)
    Vi har 400 000 arbetslösa, sannolikt många flera ( 1h arbete under en vecka räknas som "fullt arbetande hela veckan", statistiskt sett..

    Ansvarsfullt? Nä.

    Till sist, bara för att man inte talar om ett problem försvinner det inte..

  6. #16
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Om man använder kontrollerbara siffor och argumenterar med - är man "rasist" då?
    Enligt många av våra politiker, ja..
    OK då är jag väl rasist ( och person med "utländsk bakgrund" med föräldrar farföräldrar och hustru från annat land..)

    Ansvarfull invandringpolitik? Långt därifrån
    Vi bygger i år 30 000 lgh och tar in 160-180 000 asylsökande (PUT-folk + anhöriga)
    Vi har 400 000 arbetslösa, sannolikt många flera ( 1h arbete under en vecka räknas som "fullt arbetande hela veckan", statistiskt sett..

    Ansvarsfullt? Nä.

    Till sist, bara för att man inte talar om ett problem försvinner det inte..
    Regeringens utredare Jan Ekberg hävdar att invandringen kostar runt 45-60 miljarder per år. Jan Tullberg, tidigare forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och docent i ekonomi, skriver i sin nya bok "Låsningen" att kostnaden är 250 miljarder kronor och att tidigare studier helt bortser från flera utgiftsposter som är svåra att beräkna, bl.a. den så kallade undanträngningseffekten. Dessa utgör hälften av nettokostnaden. Det handlar om kostnader som uppstår genom att svenskar i viss utsträckning ”trängs undan” när invandrare tar i anspråk resurser som annars hade kunnat disponeras av svenskar, som till exempel arbete och bostäder.

    Politikerna har sett till att det saknas statistik på invandrarpopulationens utnyttjande av den offentliga sektorn. Regeringens utredare Ekberg väljer att enbart betrakta socialbidrag, SFI-undervisning samt kostnaden för Migrationsverket. Finns så mycket annat som kostar, t.ex. kriminalitet, sjukvård med allt vad det innebär som sjukskrivning och förtidspensionering.

    Ekberg räknar synnerligen ohederligt som om invandrarpopulationens konsumtion inom den offentliga sektorn inte existerade medan Jan Tullberg justerar invandrarpopulationens offentliga (över)konsumtion utifrån de utredningar som finns. Honom litar jag på.

  7. #17
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    ja, det finns ju tyvärr skäl till varför valet gick som det gick, och varför vissa partier fick ännu större följe !
    Sedan får man fortsätta stoppa huvudet i sanden bäst man vill som någon redan skrivit... grunderna till problemet försvinner inte för det.....
    att det vuxit fram 13% små nazzar överallt i sverige ! neh ... tror jag inte...
    att stå och peka på "dom andra" är ju ett sätt för politikerna att avsäga sig ansvaret för hur det blivit. Hur dumt är det att stå och peka på Jimmy och kompani, och försöka förtränga att de har en del följare... TYVÄRR !
    Detta är lite smådumt alltihopa...


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Ska inte kommentera politik egentligen, men det finns ju skelett i alla skåp nuförtiden

    Kommer ni ihåg detta:
    Luciabeslutet
    Senast redigerat av Borken den 2014-09-17 klockan 21:14.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Svea rike
    Inlägg
    1
    Rasism är att tycka att den egna rasen är överlägsen. Det tycker inte jag. Jag anser att alla människor har samma människovärde. Dock anser jag inte att alla människor därmed har samma rätt att bo i Sverige. Men det gör mig inte främlingsfientlig.

    Jag har ett konkret förslag. Vi bör återinföra Lucia-beslutet och inte riva upp det, förrän problemen är lösta. Vid Lucia 1989 var tillströmningen av asylsökande så stor att Ingvar Carlssons regering använde sunt förnuft och drog till bromsen. Sverige skulle i fortsättningen endast ta emot FN-flyktingar, ca 5 % av hela invandringen. Moderaterna och Centern stödde förslaget. Två år därefter revs beslutet upp av Bildts regering, tvingade därtill av Bengt Westerberg. Han hotade annars att spräcka regeringen.

    Lucia-beslutet var att ta ansvar för Sverige. I dag är läget inte bättre än 1989, det är markant mycket värre. Ändå är det endast SD som nu vill ta ansvar och föra en politik som motsvarar Lucia-beslutet.

    Tycker det är fruktansvärt att man blir stämplad rasist och främlingsfientlig bara för att man vill Sverige väl.

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Svensk realist Visa inlägg
    Rasism är att tycka att den egna rasen är överlägsen. Det tycker inte jag. Jag anser att alla människor har samma människovärde. Dock anser jag inte att alla människor därmed har samma rätt att bo i Sverige. Men det gör mig inte främlingsfientlig.

    Jag har ett konkret förslag. Vi bör återinföra Lucia-beslutet och inte riva upp det, förrän problemen är lösta. Vid Lucia 1989 var tillströmningen av asylsökande så stor att Ingvar Carlssons regering använde sunt förnuft och drog till bromsen. Sverige skulle i fortsättningen endast ta emot FN-flyktingar, ca 5 % av hela invandringen. Moderaterna och Centern stödde förslaget. Två år därefter revs beslutet upp av Bildts regering, tvingade därtill av Bengt Westerberg. Han hotade annars att spräcka regeringen.

    Lucia-beslutet var att ta ansvar för Sverige. I dag är läget inte bättre än 1989, det är markant mycket värre. Ändå är det endast SD som nu vill ta ansvar och föra en politik som motsvarar Lucia-beslutet.

    Tycker det är fruktansvärt att man blir stämplad rasist och främlingsfientlig bara för att man vill Sverige väl.
    Välskrivet

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2016-01-05, 22:30
  2. Valet 2010
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 15:21
  3. I valet och kvalet
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 17:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •