Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: Nöjda med valet?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41

    Thumbs up Nöjda med valet?

    Hej,

    Rödgröna vann! Stefan Löfven blir ny statsminister. Sverigedemokraterna är nu sveriges tredje största part. FI klarade inte spärren. Reinfeldt avgår, både som statsminister och parti ledare. Är ni nöjda med detta? För min del ser jag positivt på det, vinster i välfärden är inte mitt recept för fungerande vård, skola osv. Självklart behöver ni inte säga vem ni röstade på om ni inte vill.

  2. #2
    Jåke
    Gäst
    Kan inte säga att jag är helt nöjd med resultatet, men tyvärr blev sittande alldeles för fartblinda och efter att de löst eventuell kris fortsatte man sälja saker och flytta över resurser till företagsvinster istället för investering i samhället. I rent egensyfte. De hade gärna fått varit kvar annars för min del, men de fick inte min röst, nej.

    Dock ska vi inte starta en politisk tråd här nu, det kommer spåra ur med glåpord, övertygelse om att man själv har rätt osv ungefär på inlägg nr 3 eller senast 4...

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
    Senast redigerat av Jåke den 2014-09-15 klockan 11:58.

  3. #3
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av hokhok99 Visa inlägg
    Hej,

    Rödgröna vann! Stefan Löfven blir ny statsminister. Sverigedemokraterna är nu sveriges tredje största part. FI klarade inte spärren. Reinfeldt avgår, både som statsminister och parti ledare. Är ni nöjda med detta? För min del ser jag positivt på det, vinster i välfärden är inte mitt recept för fungerande vård, skola osv. Självklart behöver ni inte säga vem ni röstade på om ni inte vill.
    NÖJD knappast.Men folket vill tydligen betala mer skatt och dyrare mat och bensin.Varsågod.

  4. #4
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Undrar om en ny regering blir bättre att sopa bort grus från kurviga asfaltsvägar å fler blinkerspoliser ?
    Jan

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Undrar om en ny regering blir bättre att sopa bort grus från kurviga asfaltsvägar å fler blinkerspoliser ?
    Vi får hoppas det

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hur skall en fd. svetsare kunna leda ett land? Jag menar att ett land skall ledas som ett företag av ordentligt utbildad personal. Det är ju jäkligt svårt ändå, när andra springer omkring och sparkar en på benen hela tiden.
    Kör hellre hoj eller rider ut i skogen på min häst ,än bekymrar mig. Kan ändå inte göra något åt det hela.

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Känns lite manipulerat hela valet. Hela Sveriges karta utom Stockholm är röd. Det var ett redigt fusk nyss med Novus mätning hos TV4, en s-sympatisör såg till att fuska in en massa röstande så S sköt i höjden på nolltid. TV4 upptäckte detta och klippte av direkt.

    Det är lite märkligt att såååå många röstat på en svetsare. Men; folk har väl saknat fastighetsskatten och röstat fram straffrabatt för förstagångsvldtäktsmän (V). Helt okej då att våldta kvinnor och påstå man gör det för första gången för att få rabatt på straffet.

    Grattis Sverige. Bra jobbat.

  8. #8
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Politiker bara ljuger. Avskaffa skiten och även den konstitutionella monarkin.

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Undrar om en ny regering blir bättre att sopa bort grus från kurviga asfaltsvägar å fler blinkerspoliser ?
    Nää inge sopning blir det.Införsel av km skatt gör ju att fler åkare får det ännu tuffare.Redan krav på så miljövänliga lastbilar som möjligt sedan detta dråpslag.En lastbil jag kör kostar 2.5 miljoner,bara bilen.Den Hör till dom snålare men vill ha diesel för 5000kr VARJE dag året runt,sedan lön till chauffören.Och industrin och människan är beroende av dom.Finns inget som kan ersätta lastbilen.Och sedan km skatt på det,men det får ju DU och JAG betala.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Buddas Visa inlägg
    Politiker bara ljuger. Avskaffa skiten och även den konstitutionella monarkin.
    Inte alltid tyvärr. Bara när det gäller dåliga nyheter är det sanning, typ Reinfeldt den 16 aug då vill skulle öppna våra hjärtan (läs: plånboken..)
    FR:s hemort Danderyd har inte tagit emot en enda sk "flykting" likaså finns det inte ett enda flyktingboende på Söder där mp fick 35%..
    (NIMB! Not In MY Backyard...)

    Men Kungen är rätt trevlig och Silvia pryder sin plats,, så det förstår jag inte, dom kostar ju bara nån halvliter bensin per person/år...

    I ö gick det ungefär som förväntat..

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2016-01-05, 22:30
  2. Valet 2010
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 15:21
  3. I valet och kvalet
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 17:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •