Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 57

Ämne: Bästa hojen?

  1. #31
    ;-)
    Gillar inte dom fula kylarna på hojar

  2. #32
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Janu4ri Visa inlägg
    Givetvis vill man ju inte glida runt på en "ful" hoj.. vad som sen är snyggt/fult varierar ju efter smak o tycke..... [klipp!] Personligen tycker ju jag att det inte blir mkt snyggare än såhär: (V-Rod med stealth kit)
    Hu! Det var en rysare! En sorts mördarinsekt på hjul. Är mer inne på Engströms linje - en hoj skall vara snygg!

    (ASSÅ, jag skrev inte det här inlägget för att dissa dig eller någon annan. Utan enbart som en konkret illustration till hur vi alla tycker olika. Du tycker den är fantastisk. Jag tycker den är oskön att se på. Visst är det kul att vi är olika, eller hur? )

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Hu! Det var en rysare! En sorts mördarinsekt på hjul. Är mer inne på Engströms linje - en hoj skall vara snygg!

    (ASSÅ, jag skrev inte det här inlägget för att dissa dig eller någon annan. Utan enbart som en konkret illustration till hur vi alla tycker olika. Du tycker den är fantastisk. Jag tycker den är oskön att se på. Visst är det kul att vi är olika, eller hur? )
    Hahaha... tur att det finns ngt åt oss alla iaf

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Janu4ri Visa inlägg
    Hahaha... tur att det finns ngt åt oss alla iaf
    Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
    Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.

    Så funkar politiken också.

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
    Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.

    Så funkar politiken också.
    Hur fan kan man kritisera att någon kör Traja?
    Jag har själv en glidare, men Triumph är ju en riktig klassiker och värd all respekt.
    tycker inte att man skall kritisera någons val för övrigt, det är kul med lite variation, undantaget är möjligtvis självmordsmaskiner i fel händer, men där handlar det ju om man är orolig för förarens säkerhet.

  6. #36
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
    Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.

    Så funkar politiken också.
    Du ser hur det är Olle, vi med äventyrshojar har en benägenhet att klumpa ihop oss.
    Jan

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Du ser hur det är Olle, vi med äventyrshojar har en benägenhet att klumpa ihop oss.
    Visst är det så. Folk med likatyckande trivs bäst tillsammans.
    Tyvärr uppstår det lite tjafs över gränserna . En del tycker ju att de andra har helt fel och då uppstår det ju konflikter.
    Hojvärlden är ju en spegelbild av den stora världen.

  8. #38
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Märkligt nog nästan alltid utan själ...

    Citat Ursprungligen postat av hokhok99 Visa inlägg
    Japanerna vet verkligen vad dom gör. Gitarrer, motorcyklar, kameror osv. riktigt bra kvalitet tycker jag.
    Visst, det funkar, alltid, för det mesta men det är på något sätt själlösa manicker som japanerna för det mesta lyckas skapa. Till undantagen tillhör t.ex Yamahas MT-01, Bulldog för att nämna några.
    Till och med teutoniska BMW får allt som oftast in mer "själ" i sina kreationer.

    Men även t.ex Honda har episoder med kassa kammar med bristfällig härdning. Det finns andra exempel med...bara kolla/sök efter t.ex "laddningsregulator" och det visar sig kvickt var för det mesta japanerna numera snålar in.
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  9. #39
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Wink Ska man inte kunna köra den också...

    Citat Ursprungligen postat av Janu4ri Visa inlägg
    Givetvis vill man ju inte glida runt på en "ful" hoj.. vad som sen är snyggt/fult varierar ju efter smak o tycke.

    därefter är det väl i många fall plånboken som styr.. själv köper jag ju helst en så snygg hoj som den tillåter.

    Personligen tycker ju jag att det inte blir mkt snyggare än såhär: (V-Rod med stealth kit)


    Men det är ju en drömhoj.. som kostar därefter.. kanske om man hade bott i ett land där man kan köra året runt.. så hade det varit lönt att lägga de pengarna på en sådan, men nu lever vi i verkligheten och man får vara lite realistisk.. som vanlig knegare kan man inte få allt.

    och eftersom plånboken inte tillåter den får man nog nöja sig med nått i stil med: (Kawasaki Mean streak)


    Prisk skillnaden ligger väl på en sådär 200/-300.000:- bara
    Designmässigt klart intressant. Körmässigt...varför i hela fridens namn gör man nåt dylikt!
    Anpassar farten efter omständigheterna.

  10. #40
    Medlem RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    I byn hemma
    Inlägg
    78

    Wink Det löser sig...

    Citat Ursprungligen postat av hokhok99 Visa inlägg
    Jag har glömt att göra mig tydlig. Jag är 18 bast, planerar att ta mc körkort om ett par år och har ingen brådska att köpa en motorcykel för att jag är pank. Enda anledningen att gör detta är att jag är intresserad av modeller och individuella åkares åsikter.
    När det blir dags...
    Köp så mycket "f-n den här vill jag verkligen ha" som du kan få för pengarna, vad det nu än sen är för något spelar mindre roll. Endera passar det som handsken och du blir skitnöjd eller så lär du dig, något annat på kuppen och byter.
    Enda tillfället man skall närma sig ett köp av motorcykel med något som ens påminner om sunt förnuft och ekonomisk hänsyn är om man verkligen måste använda den för att t.ex pendla till och från jobbet varje dag oavsett väder.

    Det är och har varit fiffigt att när man hittar något man gillar att t.ex. leta runt på nätet efter info om barnsjukdomar, inbyggda fel o.s.v så att man inte köper sig verkstadsplats i stället för en åktur.

    Men vad andra gillar har du förmodligen inte någon större nytta av att veta...om du inte känner "den andra" väldigt väl.
    Anpassar farten efter omständigheterna.

Liknande ämnen

  1. Bästa TV;n??
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 19:40
  2. Bästa övningsplatsen
    Av Olle Å i forum MC-kort
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 15:54
  3. bästa åk hd ´n?
    Av bladas i forum Custom
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 09:46
  4. Bästa touringhojen
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 10:02
  5. bästa konsert?
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •