Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 57

Ämne: Bästa hojen?

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Allan K Visa inlägg
    . Har provkört nuvarande modell och den är skön att köra men ful som stryk..
    Du får täcka över den på något sätt så du slipper se den förrän du redan sitter. Det är ju ändå hur den är att köra som räknas.
    Ove

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Du får täcka över den på något sätt så du slipper se den förrän du redan sitter. Det är ju ändå hur den är att köra som räknas.
    Man köper ju inte en hoj som är ful,då är jag hellre utan.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Man köper ju inte en hoj som är ful,då är jag hellre utan.
    Kom att tänka på den tiden jag tävlingsred väldigt mycket. Då skull det ju helst vara hästar med mycket fullblod i härstamningen. Annat var det ju inget att ha. Utseendefixering eller vad det kallas. Jag körde mitt eget race och slog de flesta andra med mitt kallblod, som då inte såg ut som de andra.
    Har likadant tycke fortfarande. Kör hellre en hoj jag trivs med än en som är till för att väcka beundran.
    När det gäller tycke och smak, så är det ju inget som man skall kommentera eftersom man då hamnar i en besvärlig nästan diskriminerande sits.
    Visst finns det folk som har gjort ett felaktigt val under påverkan av grupptryck osv.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Man köper ju inte en hoj som är ful,då är jag hellre utan.
    Finns det någon serietillverkad hoj idag som man kan påstå är snygg? Vi får nog bita i sura äpplet och fortsätta att grensla våra fula järn/plasthästar...
    Ove

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Man köper ju inte en hoj som är ful,då är jag hellre utan.
    Köper du skor under samma förutsättningar?
    Min Varadero är inte snygg men den passar mig det är det viktigaste. Customhojar typ Viktory är snygga men man kroppen funkar inte på en sådan hoj, så funktion och känslan är viktigast.
    Jan-Olov

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Finns det någon serietillverkad hoj idag som man kan påstå är snygg? Vi får nog bita i sura äpplet och fortsätta att grensla våra fula järn/plasthästar...
    Som jag skrev, man skall inte styra andra männinskors val, men det gör politikerna och då går det som det gör.
    Gäller även val av sk. snyggaste hojen. Tror dock att om en massa folk fick rösta på en vad de tycker en snygg hoj, så tror jag att någon klassisk hoj skulle få mest röster.
    Man skall inte klanka ner på någon för att han eller hon tycker en viss hoj är snyggast.

  7. #27
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Eftersom jag håller blicken högt ser jag inte hur hojen ser ut. Körglädjen är det som räknas hos mig.
    Jan

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Givetvis vill man ju inte glida runt på en "ful" hoj.. vad som sen är snyggt/fult varierar ju efter smak o tycke.

    därefter är det väl i många fall plånboken som styr.. själv köper jag ju helst en så snygg hoj som den tillåter.

    Personligen tycker ju jag att det inte blir mkt snyggare än såhär: (V-Rod med stealth kit)


    Men det är ju en drömhoj.. som kostar därefter.. kanske om man hade bott i ett land där man kan köra året runt.. så hade det varit lönt att lägga de pengarna på en sådan, men nu lever vi i verkligheten och man får vara lite realistisk.. som vanlig knegare kan man inte få allt.

    och eftersom plånboken inte tillåter den får man nog nöja sig med nått i stil med: (Kawasaki Mean streak)


    Prisk skillnaden ligger väl på en sådär 200/-300.000:- bara
    Senast redigerat av Janu4ri den 2014-09-20 klockan 11:05.

  9. #29
    Den va snygg ;-)
    Tyvärr tycker jag kylar prydnader går bort på en custom

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Den va snygg ;-)
    Tyvärr tycker jag kylar prydnader går bort på en custom
    Menar du plastkåpan?

    ... sen finns det ju måna plast raketer som är skit snygga oxå, men efterosm jag inte själv tänker köra sporthoj så har jag mindre koll på dem.. men en ducati monster1200 hade nog kunnat va nice, men en sådan hoj uppmuntrar ju till buskörning.. och jag är rätt glad för att gasa

Liknande ämnen

  1. Bästa TV;n??
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 19:40
  2. Bästa övningsplatsen
    Av Olle Å i forum MC-kort
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 15:54
  3. bästa åk hd ´n?
    Av bladas i forum Custom
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 09:46
  4. Bästa touringhojen
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 10:02
  5. bästa konsert?
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •