Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 57

Ämne: Bästa hojen?

  1. #11
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Virago 535 är väl vår mest handlade hoj för folk ledsnar på den väldigt snabbt. Tyvärr såldes den som instegshoj för tjejer.
    Jan

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41
    Hur stor procent av sveriges alla åkare är kvinnliga tror du?

  3. #13
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Virago 535 är väl vår mest handlade hoj för folk ledsnar på den väldigt snabbt. Tyvärr såldes den som instegshoj för tjejer.
    Vi projekterar inte vår egna åsikt nu?

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Försökt få en bild av dig och vad du vill ha och kom fram till en stor gosse med lite taskig ekonomi - rätta mig om jag har fel.

    Att klämma in sig på en för liten hoj blir ganska snabbt obekvämt så lite större chassie krävs. Det finns en hel del custom på Blocket av alla Japanska märken för mindre än 20.000:- med 800 cc och uppåt. Dom är som regel från -90 talet men en del har inte gått så många mil och ser ut att vara i gott skick.

    Det kan vara ovant för "garageprydnader" att väckas till liv, men lite STP i tanken och ett milt och känsligt handlag brukar få igång det mesta så åldern är i sig inget större problem.

    Prova själv och prova många. Du gör rätt i att köpa en billig förstahoj för det är med den som du gör nybörjarmisstagen och du kommer snart att upptäcka att det är något annat som du egentligen vill ha. Välj med rätt kroppsdel - ändan, inte med ögonen!
    Ove

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Försökt få en bild av dig och vad du vill ha och kom fram till en stor gosse med lite taskig ekonomi - rätta mig om jag har fel.

    Att klämma in sig på en för liten hoj blir ganska snabbt obekvämt så lite större chassie krävs. Det finns en hel del custom på Blocket av alla Japanska märken för mindre än 20.000:- med 800 cc och uppåt. Dom är som regel från -90 talet men en del har inte gått så många mil och ser ut att vara i gott skick.

    Det kan vara ovant för "garageprydnader" att väckas till liv, men lite STP i tanken och ett milt och känsligt handlag brukar få igång det mesta så åldern är i sig inget större problem.

    Prova själv och prova många. Du gör rätt i att köpa en billig förstahoj för det är med den som du gör nybörjarmisstagen och du kommer snart att upptäcka att det är något annat som du egentligen vill ha. Välj med rätt kroppsdel - ändan, inte med ögonen!
    Jag har glömt att göra mig tydlig. Jag är 18 bast, planerar att ta mc körkort om ett par år och har ingen brådska att köpa en motorcykel för att jag är pank. Enda anledningen att gör detta är att jag är intresserad av modeller och individuella åkares åsikter.

  6. #16
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Köp en mindre billigare hoj först och kom underfund med vad du verkligen vill ha, dels får du körvana skaffar dig erfarenhet och du får en känsla för vad du vill ha. Sedan är det kul att byta.
    Håller med Jan-Olov; Köp det du har råd med. Byt upp dig allt eftersom.
    Så började min "karriär" för 30 år sedan

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Du kommer snabbt att tröttna på en "liten" hoj. Det bästa är att kika på Japan hojarna först då de ligger hyggligt lågt i pris och oftast är i bra skick ( om vi pratar custom ). De körs ju inte så hårt som sporthojarna. Men under 900 kubik ledsnar du snart på tror jag.
    Hepp!

  8. #18
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av custom bike custodians Visa inlägg
    Du kommer snabbt att tröttna på en "liten" hoj. Det bästa är att kika på Japan hojarna först då de ligger hyggligt lågt i pris och oftast är i bra skick ( om vi pratar custom ). De körs ju inte så hårt som sporthojarna. Men under 900 kubik ledsnar du snart på tror jag.
    Hepp!
    Bara för att du tröttnar på en mindre hoj så behöver inte alla göra det.

    Sedan undrar jag varför du tröttnade? Är det p.g.a. prestandan så är ju "lilla" Viragon rappare. Vet inte vilken årsmodell du har på din Yamaha Dragstar 1100 men tar vi en 1999 så gör den i rätt händer 402 meter på 14,29 medan lilla Virago 535 gör den på 14,2 blankt.

  9. #19
    Lilla Virago 535 kan du få får 12 till 15000 och då får du något att få körvana på och komma underfund med vad du vill ha för något. Jag insåg inte förr än jag köpte min femte hoj vad som passade mig.
    Jan-Olov

  10. #20
    Medlem Allan Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Åland
    Inlägg
    110
    Jag har märkt att man ändras hela tiden. Jag gillade sporthojar i början av karriären, nu är jag inte alls intresserad av dom längre. Körde lite custom ett tag, sen blev det en stor touring och nu kör jag en liten Versys 650 sen några år. Väntar på att nya Versys 1000 2015 ska släppas, finns risk att det blir min nästa. Har provkört nuvarande modell och den är skön att köra men ful som stryk..

Liknande ämnen

  1. Bästa TV;n??
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 19:40
  2. Bästa övningsplatsen
    Av Olle Å i forum MC-kort
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 15:54
  3. bästa åk hd ´n?
    Av bladas i forum Custom
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 09:46
  4. Bästa touringhojen
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 10:02
  5. bästa konsert?
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •