Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 57

Ämne: Bästa hojen?

  1. #41
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    tja, jag antar att den bästa hojen är den som uppfyller dina krav just då !
    Dina krav lär variera genom tiden, som för de flesta.
    det lär väl antar jag vara det korrekta svaret på frågan


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
    Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.

    Så funkar politiken också.
    Det där är ju ganska vanligt, har själv varit ensam om mitt märke i klubben och får ju ta en del pikar för det, men nu är vi två som kör samma märke och fler börjar bli intresserade, så kör det du vill o skit i de som väljer det de tror andra vill ha.

  3. #43
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av custom bike custodians Visa inlägg
    Det där är ju ganska vanligt, har själv varit ensam om mitt märke i klubben och får ju ta en del pikar för det, men nu är vi två som kör samma märke och fler börjar bli intresserade, så kör det du vill o skit i de som väljer det de tror andra vill ha.
    ja, det gäller att hålla i inskränkhet och flockbeteende. I skyddet av "flocken" kan man känna sig hemma som tönt


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
    Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.

    Så funkar politiken också.



    Mjae, inte riktigt, väl? Fan vet om jag någonsin träffat någon som är sååå osjälvständig? Visst, minns att man som liten chip var noga med vilket jeansmärke som var tillräckligt coolt för att undvika hånfulla och nedlåtande omdömen. Men det var då det. Hoj och hojtyp väljer jag precis vilken/vilka jag vill. Passar inte galoscherna så är det ändå inte sådana ”vänner” jag vill ha. Ens under knivhot. Att jag sedan själv syndar svårt med förutfattade meningar om de flesta hojar (utom såklart mina egna) är förstås en helt annan historia…


    PS Kan ju faktiskt finnas flera ton mer rimliga skäl än pikar att man gör sig av med en Traja…om det nu var t ex en Speed Triple? Kostnader och köregenskaper är ju exempelvis rätt mycker mer utmanande än majoriteten glidare…
    Senast redigerat av Kapten Miki den 2014-10-02 klockan 12:36.

  5. #45
    Bästa hojen !
    Ja går på HD !

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Håller på att provköra BMW R1200GS Adventure. Mycket mc för pengar, mycket pengar för en mc.
    Måste erkänner att den är riktig fin att åka på. Bra motor, bra köregenskaper. Stor skillnad från min HD.

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Shaun Visa inlägg
    Håller på att provköra BMW R1200GS Adventure. Mycket mc för pengar, mycket pengar för en mc.
    Måste erkänner att den är riktig fin att åka på. Bra motor, bra köregenskaper. Stor skillnad från min HD.
    En HD är väl i första hand tänkt att man skall hålla sig på släta vägen med, medans en 1200 GS är byggd för ett liv utanför asfalten också. Därav bättre väghållning och komfort på en GS

  8. #48
    Återigen !
    Tråden handlar o custom .
    Men idioterna ska väl göra sitt å

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vem eller vilka syftar du på?
    Du tycker att HD är bästa hojen, så du har rätt i din värld.
    Jag tycker ändå att custom har en mycket i min smak ,begränsat användningsområde.
    Har ändå inte påpekat att customägare har fel i sin smak eftersom den personliga smaken är personlig.

  10. #50
    Ja du tar juh åt dig !
    Tråden handlar om custom .'
    Jag säger HD som custom .
    Eller ska jag gå in i offroad tråden skriva samma sak ? Nä då gäller inte HD

Liknande ämnen

  1. Bästa TV;n??
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 19:40
  2. Bästa övningsplatsen
    Av Olle Å i forum MC-kort
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 15:54
  3. bästa åk hd ´n?
    Av bladas i forum Custom
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 09:46
  4. Bästa touringhojen
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 10:02
  5. bästa konsert?
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 09:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •