Sidan 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 62

Ämne: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

  1. #41
    Nilsson
    Gäst

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    det e bara att köra på , här e ALLA välkommna

  2. #42

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Kan bara fylla i vad de andra har sagt, har man en åsikt man vill dela ska man göra det! Är ju så det blir intressant diskussioner!

    På tal om ämnet så tror jag dock inte att hårda straff gör att folk slutar stunta mitt i trafik.. hårda straff funkar dåligt på allmän brottslighet och funkar säkert lika dåligt här.

    Det hanlar ju om attityder och inställning, förändrar man det genom indraget mc-kort i 10 år? Men jag förstår om vissa politiker och andra blir desperata..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #43
    Nilsson
    Gäst

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    kan ju tillägga att även jag varit buse , körde illegal dragracing i början på 80talet . och kan väl säga som så att det var ju lite av spänningen om man skulle åka fast , och det gjorde jag en gång , men kan tillägga att det spelar ingen roll om det finns banor mm för buset finns på vägarna , och de betalar inte för en kväll på strippen , det ända som hjälper är fler poliser på vägarna , ta som i sjöbo det räcker att det står 1 MCpolis så är det ingen körning där men då flyttas den , bara i malmö finns minst 4 illegala stripper

  4. #44
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    fler poliser på vägarna är bra men det är inte allt. det är inställningen att man inte riskerar andras liv hur som helst som måste in i vissas huvuden.

    poliser på vägen löser situationen kortsiktigt men inte på lång sikt.

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm's omnejd
    Inlägg
    16

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Kan bara fylla i vad de andra har sagt, har man en åsikt man vill dela ska man göra det! Är ju så det blir intressant diskussioner!

    På tal om ämnet så tror jag dock inte att hårda straff gör att folk slutar stunta mitt i trafik.. hårda straff funkar dåligt på allmän brottslighet och funkar säkert lika dåligt här.

    Det hanlar ju om attityder och inställning, förändrar man det genom indraget mc-kort i 10 år? Men jag förstår om vissa politiker och andra blir desperata..


    Instämmer med ovan talare till 100%
    " Skillnaden mellan geniet och dumheten
    är att geniet har sin begränsning."
    - Thorvald Gahlin

    På internet kommunicerar vi mestadels med text.
    Så om du skriver, och stavar som en individ utan kunskaper att formulera dig korrekt
    så kommer du troligtvis att bli betraktad som en individ man ej bör ta på för stort allvar

  6. #46

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Sådär! Rensat igen.. den här gången ska det va "rent".
    Som sagt, håll personliga grejer via PM
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #47

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Läste i senaste MC-nytt ang. just bakhjulskörningar. De intervjuade en polis som sa en del intressanta saker.. att det finns ju ingen lag som säger hur man måste köra, med båda händerna på styret och båda hjulen på marken osv.

    Det är upp till var och en samt till polisen att bedöma vad som är ett bra trafikbeteende/vårdslöshet i trafik. Med andra ord kan wheelies vara helt okey så länge man gör det med sunt förnuft utan att riskera andra trafikanters hälsa.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #48

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Läste i senaste MC-nytt ang. just bakhjulskörningar. De intervjuade en polis som sa en del intressanta saker.. att det finns ju ingen lag som säger hur man måste köra, med båda händerna på styret och båda hjulen på marken osv.

    Det är upp till var och en samt till polisen att bedöma vad som är ett bra trafikbeteende/vårdslöshet i trafik. Med andra ord kan wheelies vara helt okey så länge man gör det med sunt förnuft utan att riskera andra trafikanters hälsa.
    Men det hjälper inte, om det sker i trafik, så är det bristande omdömme, för det fins inte en tjans i h....te att kunna stanna om något dyker upp ett barn eller en hund tex.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  9. #49

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov
    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Läste i senaste MC-nytt ang. just bakhjulskörningar. De intervjuade en polis som sa en del intressanta saker.. att det finns ju ingen lag som säger hur man måste köra, med båda händerna på styret och båda hjulen på marken osv.

    Det är upp till var och en samt till polisen att bedöma vad som är ett bra trafikbeteende/vårdslöshet i trafik. Med andra ord kan wheelies vara helt okey så länge man gör det med sunt förnuft utan att riskera andra trafikanters hälsa.
    Men det hjälper inte, om det sker i trafik, så är det bristande omdömme, för det fins inte en tjans i h....te att kunna stanna om något dyker upp ett barn eller en hund tex.

    Jan-Olov
    Var lite otydlig men sker det i trafik blir det jävligt svårt att inte riskera andras hälsa.. precis som du skriver. Men jag tänker att det finns platser/tid på dygnet då det är säkrare
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #50
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?



    Inte visste jag att det går att göra en wheelie med dessa stora skepp??
    Nu blir det till att träna.

Liknande ämnen

  1. Ta mc-kort?
    Av Kit i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 11:00
  2. Böter och indraget körkort. Vad gäller?
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 20:36
  3. Kort en.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •