Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 62

Ämne: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

  1. #31

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    I somras såg jag ett gäng hojar på en enslig väg, de övade wheelies och stoppies och det fanns ingen trafik i närheten. Det tycker jag var bra gjort, att öva på ett ställe där de kunde vara ifred.
    Jag har också sett sådana övningar på avskilda områden och det är väl bra. Dessa amatörstuntmen ser ju också ut att ha kul men...
    De måste ju öva innan de kan åka ut på allmänna vägar och "stajla" och utsätta vanliga trafikanter för fara och oss övriga knuttar för allmänhetens förakt.

    I somras kom vi 5-6 stycken glidare i möte med en sådan galen typ, på mindre än 100 meters avstånd växlar han ner och upp far framhjulet, han såg inte ut att behärska situtionen, han hittade inte balansen utan det såg zatanz så vingligt ut, han for uppåt o nedåt med framhjulet... Nollkoll.
    Mig skrämde han rejält, hade han krockat en av oss, hade fler gått i backen. Otäckt!

    Jag är för att alla människor skall kunna bejaka sina intressen, vad det än må vara (nästan) och att göra detta möjligt torde inte vara så svårt, det finns hundratals nedlagda flygfält med massor av utrymme för att leka på... Öppna dem för motorsport, ta betalt för det och låt folk leka där, gör det möjligt helt enkelt att samla alla likasinnade på ett och samma ställe där de kan imponera på varann, de söker ju publik och bekräftelse.
    Personligen är jag inte ett smack imponerad av att se en wheelie på allmän väg.

    8) Printer

    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  2. #32
    LillArne
    Gäst

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Ja nu kommer min kommentar som svar på om vi har rusningstrafik i Motala. ???
    Nä vi har nog samma trafik här som Södertälje vid rusningstrafiken. :
    Den person som jag pratade om gjorde ju inte bara en utan flera wheelies och hade inte full kontroll.
    Men inte ska vi peka ut folk såhär utan det var bara min uppfattning om trafikvett :-[
    Jag ber om ursäkt om det var någon som tog illa vid sig, jag ska vara tyst hädanefter :-X

  3. #33

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Tycker inte att LillArne skall vara tyst.
    Debatten visar att stort sett alla har uppfattningen att säkerheten är viktigast.
    Om någon vill stajla så är det lämpligast på bana eller på väg utan trafik. Nackdelen är att om försäkringen ersätter skador som förorsakas av denna sort av vårdslös körning då ökar allas kostnader för försäkringen.
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  4. #34
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Kolla in den här unge killen, han kan stajla om någon fast det gör han enbart på bana. Klart imponerande grabb, jag såg honom på förra mc-mässan i Älvsjö (och även Russ Swift som dansar runt med hundkojor under samma show).

    Matti Tepsa: http://www.mattitepsa.se/

    Vi tar Russ Swift också:
    http://www.russswift.co.uk/

  5. #35

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Jag tycker inte heller att någon skall vara tyst bara för att det inte passar alla forummedlemmar. Ett forum skall kunna ge platts åt alla även om det är obekväm åsikt för en del.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  6. #36
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov
    Jag tycker inte heller att någon skall vara tyst bara för att det inte passar alla forummedlemmar. Ett forum skall kunna ge platts åt alla även om det är obekväm åsikt för en del.

    Jan-Olov
    Jag håller med dig, alla måste ju få säga vad dom tycker.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #37
    Boogieman
    Gäst

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Citat Ursprungligen postat av LillArne
    jag ska vara tyst hädanefter :-X
    Så f-n heller du ska. > Blev själv anmodat att knipa igen i ett annat forum som jag tidigare va medlem i. Jag drog därifrån, men inte för att jag ansåg att andras rätt att föra fram sin talan va större än min, hade helt enkelt bara tröttnat. Kom igen Arne, din röst är lika välkommen som andras 8)

  8. #38
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Tycker inte heller att ngn skall behöva vara tyst,det är väl debatt vi vill ha och olika infallsvinklar?Kom igen nu LillArne!!

  9. #39
    Nilsson
    Gäst

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    det e väl inget att disskutera om motala har rusningstrafik eller ej , det har väl alla orter även den lilla ort jag bor på , här e det rusningstrafik när folk ska till fotbollsträningen då kommer det ca 10 bilar på 20 minuter , jag trodde denna tråden handlade om något annat , så kom igen ni LILLARNE

  10. #40
    LillArne
    Gäst

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Jo jag kommer igen ;D
    Det blev bara så konstigt att någon tog det som ett påhopp :-\
    Skulle det vara någon bekant som tog så illa vid sig så hade jag nog bara sagt ( Jasså du känner dig skyldig ) :
    Men man törs ju inte göra det här eftersom man inte känner alla :-[


Liknande ämnen

  1. Ta mc-kort?
    Av Kit i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 11:00
  2. Böter och indraget körkort. Vad gäller?
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 20:36
  3. Kort en.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •