Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 62

Ämne: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

  1. #21

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Citat Ursprungligen postat av Ogre
    Fler och hårdare krav på trafikanter kommer ovillkorligen leda till mer övervakning av individen, vill vi verkligen ha det så?
    Nej, inte jag iallafall. Jag tror (hoppas iaf) att bara fler människor tänker till innan de handlar så kan man undvika en massa olyckor. Ett visst "straff" till de som missköter sig är bra men jag vill se mer belöningar till de som sköter sig. Ex. billigare försäkringspremier..
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm's omnejd
    Inlägg
    16

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Citat Ursprungligen postat av LillArne
    Ja i somras hade jag en sådan bakom mig på Riksvägen i 70km/tim, upp på bakhjulet och stila mitt i all trafik (klockan var 16:15-16:20) rusnings trafik alltså.
    Har ni verkligen någon rusningstrafik att tala om i motala?

    Citat Ursprungligen postat av LillArne
    En sådan skulle bli av med sitt kort omedelbart och aldrig få tillbaka det >
    en sådan? Jag gjorde en wheelie i sthlms rusning....iochförsig ej planerad men en wheelie blev det vid filbyte.
    Ingen skadades, några blev förskräckta men enligt lillarne borde jag alltså bli av med mitt körkort.

    Citat Ursprungligen postat av LillArne
    Jag tycker inte han ska ha körkort
    På vilket vis skulle ett avsaknade från körkort hindra någon från att göra en wheelie eller framföra Mc? ???

    finns många med körkort som bara klarar av att transportera sig från A till B.
    Med det menas ej att de kan köra!

    Sen finns det de som verkligen kan köra 8)

    http://www.bike.se/content/2064/



    " Skillnaden mellan geniet och dumheten
    är att geniet har sin begränsning."
    - Thorvald Gahlin

    På internet kommunicerar vi mestadels med text.
    Så om du skriver, och stavar som en individ utan kunskaper att formulera dig korrekt
    så kommer du troligtvis att bli betraktad som en individ man ej bör ta på för stort allvar

  3. #23

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Ronin, som jag tidigare påpekade så är det hela tiden en fråga om risken för en olycka.
    Men många yngre förare överskattar sin förmåga därmed är riskerna mycket större än de tror.
    Som ett bra exempel så kockade min sambo med en 23 åring som kom i 100 på en gata med 50, han körde en Mitsbichi--- AHH (missat bussen) evulution med 4 WD och dubbla turbo. Hon var nära att sätta livet till.
    Han såg sig som en fantastisk förare, ett år senare blev han av med körkortet efter en färd i 135 på en 50 sträcka. Indraget körkort spelar numera ingen roll eftersom han sitter häktad för mordförsöketi Kristianstad.
    Så sammanfattningsvis, kör med insidan, undvik impulser, betrakta dina medtrafikanter som idioter som kan göra vad som helst när som helst. Om du själv vill vara idiot, se till att de andra idioterna inte är i närheten. : 8)
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

  4. #24
    Nilsson
    Gäst

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    jag brukar fråga de som snackar om att det e kul och fräckt att köra på bakhjulet , om de vet varför det finns 2hjul på hojen , och om det kan vara så att det e tänkt att båda skal vara på marken , tyvär hjälper det ej att ta körkortet , för dessa galningar kör ändå . nä ta hojen för dem .

  5. #25

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Citat Ursprungligen postat av Nilsson
    jag brukar fråga de som snackar om att det e kul och fräckt att köra på bakhjulet , om de vet varför det finns 2hjul på hojen , och om det kan vara så att det e tänkt att båda skal vara på marken , tyvär hjälper det ej att ta körkortet , för dessa galningar kör ändå . nä ta hojen för dem .
    Nu är jag ingen wheelie-kung men de gånger jag faktist fått upp framhjulet har varit jävligt skoj Att vilja busa med hojen ser jag inget fel med så länge man väljer sina tillfällen, samma sak med hastigheten.

    Det är samma sak som med bilar, vem vill ha 300+ hk för att köra lagligt? Man vill kunna dra ur den och så länge man gör det på säkra ställen så fine..

    Jag tror man måste skilja på att köra på bakhjulet och vårdslöshet i trafik. Det finns alltid idioter som drar det för långt och smutsar ner alla andras rykte.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    I somras såg jag ett gäng hojar på en enslig väg, de övade wheelies och stoppies och det fanns ingen trafik i närheten. Det tycker jag var bra gjort, att öva på ett ställe där de kunde vara ifred.

  7. #27
    Nilsson
    Gäst

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    får väl tillägga att om det göra på banor eller avskillda platser utan trafik så bryr jag mej inte om det men det ska inte göras i trafik . det tycker i allafall jag

  8. #28
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Då är vi två !
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  9. #29
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    Det var det jag menade med att de var på en enslig plats och övade: de tänkte till före och höll sig undan övriga.
    …om bara fler kunde göra så, tänka till före alltså.

  10. #30
    Nilsson
    Gäst

    SV: Indraget mc-kort i tio år för en wheelie?

    ja ja flyg nu försicktigt , nu ska jag köra till mor och far och käka julmat

Liknande ämnen

  1. Ta mc-kort?
    Av Kit i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 11:00
  2. Böter och indraget körkort. Vad gäller?
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-11-21, 20:36
  3. Kort en.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •