Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hyra MC södra europa

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    1

    Hyra MC södra europa

    Hej,

    Mitt första inlägg här.

    Jag och sambon funderar på att tidigt i vår, kanske början mitten av Mars, skulle åka söderöver och köra litet hoj. Tanken är södra Spanien och vi funderar på att hyra hoj där nere.

    Är det någon som har erfarenhet av att hyra hoj i Spanien och kan tipsa om några bra uthyrningsfirmor och om det är nått särskilt man bör tänka på när man hyr i Spanien?

  2. #2
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Södra Spanien säger ju inte så mycket med ska ni hålla till i Malaga så rekommenderar jag Motomercado Rentabike. I priset ingår hjälm, försäkring och lokala skatter.

    Att tänka på är att Polisen inte bryr sig om att du är turist och inte kan alla trafikmärken, lagar och förordningar. Man utdömer och inkasserar böter på plats. Böterna är höga även för vanliga trafikförseelser, från €200 och uppåt. Betalar man kontant reduceras beloppet med 50%. Kan man inte betala eller ställa säkerhet, tas fordonet i beslag.

    Körtips: Utgå från Fuengirola och kör via Mijas upp till Ronda. Otroligt vackert.




  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    76
    Vi har gjort precis så, flugit och hyrt i Spanien. Vi har hyrt i Barcelona och åkt i Pyrineerna, hyrt i Madrid och åkt i nordvästra hörnet... Världsklass!
    Bägge gångerna har vi hyrt en fräsch 1200GS av en firma som heter IMT.
    De har kontor även i Malaga, Valencia och Lisabon. De är vana vid engelsktalande. Kontakta Madrid för frågor. Det ligger nog en påsktur på lut i år. Vi funderar på att utgå från Malaga.
    imtbike.com
    Lycka till,
    Mel

Liknande ämnen

  1. Hemma efter min resa i Europa
    Av ralsbo i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-08-25, 09:45
  2. Europa sväng
    Av engström67 i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-07-06, 18:06
  3. Bästa vägen till Europa?
    Av Motormannen i forum Touring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-07-16, 06:38
  4. Campingar i europa
    Av Bighoj i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 12:16
  5. Touring, Europa 2011 resekompisar sökes
    Av PeroMaud i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 21:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •