Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Frakta mc?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    14

    Frakta mc?

    Hejsan, hoppas detta är rätt forum.

    Jag skall ta och flytta till Lissabon och tänkte ta med mig min mc. Iom att jag skall flytta i december så blir det ju lite kallt att köra. Så jag tänkte höra om någon har något bra tips på bolag som fraktar mc runt om i europa. Har hört med schenker och där var jag tvungen att vara företagskund.

    Jag bor i Skåne.

    Mvh
    Wilhelm

  2. #2
    Hör med Vittsjö Åkeri i Helsningborg

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    14
    Oj det var ju helt klockrent! Man tackar!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Wilhelm Visa inlägg
    Oj det var ju helt klockrent! Man tackar!
    Skall du skicka hojen lös eller stående på en pall?
    Jag har skickar några mc på pall och det funkade klockrent, visserligen inom Sverige
    Gjorde så här. Tog två hela pallar och lade dem efter varandra. Skruvade fast två st. 45x95 mm reglar mitt på pallarna , lagom så hjulen kommer mellan. Därefter en på vardera långsidan. Dessa fyra reglar gör så att pallarna kan hanteras med truck. Sedan är det flera
    spännband som gäller samt att tejpa fast en presenning eller liknande över allt ihop. Montera ner backspeglar och ev ruta.
    Om du tänker bygga en bur runt hojen, så måste den vara så stark att gods kan staplas ovanpå., så strunta i det.

  5. #5
    CR Johanssons åkeri i Varberg

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Glöm inte att kolla hur försäkringen funkar då för ut ett reggat fordon. Kanske du måste ha en speciell teransportförsäkring . Eller åkeriet försäkrar i rätt belopp.
    lycka till

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •