Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Nybörjare Supermotard

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    9

    Post Nybörjare Supermotard

    Tjenare, dags att uppgradera sig från lätt-mc till begränsad-tung.
    Har tidigare kört en "sporthoj", (Yamaha YZF-r 125), inte de minsta krångel men ändå hyfsad rolig.

    Nu är jag ute efter en 4T Supermotard, endast väg körning. En lättskött hoj men ändå hyfsad pigg för lite bus.
    Jag har nästintill ingen kunskap att greja med hojen själv, men såklart lite får man ju alltid räkna med.

    Te.x. Husaberg,Gasgas m.m är helt uteslutet.
    Har kollat på Yamaha XT660X, den ska tydligen vara "tålig". Jag kanske är helt ute och cyklar men den verkar väldigt klumpig, trött och tråkig?
    Jag gillar KTMs utseende riktigt mycket, men har ingen kunskap om deras modeller, finns det någon med mindre service och mer körning?

    Kom gärna med tips & idéer!!
    Senast redigerat av Drollish den 2014-09-05 klockan 00:18.

  2. #2
    Jåke
    Gäst
    Glöm KTM om du inte är väldigt hemma i garaget. Kolla efter Yamaha, Suzuki eller Honda 400-450 kubik. 660n funkar ju också, men nån SM är den definitivt inte.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    9
    Okej, det var nästan de jag misstänkte angående KTM.
    XT660n får läggas på is för tillfället då jag gillar lite mer "action", får kolla upp de andra modellerna som du nämnde ovan mer noggrant.
    Tack för snabbt svar!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Drollish Visa inlägg
    Okej, det var nästan de jag misstänkte angående KTM.
    XT660n får läggas på is för tillfället då jag gillar lite mer "action", får kolla upp de andra modellerna som du nämnde ovan mer noggrant.
    Tack för snabbt svar!
    Skall du ha en stryktålig hoj som är både väldigt pigg, lätt och bara går och går så kolla på Hondas xr 600. Tyvärr har den kickstart, men en 650 modell har elstart, men är ganska dyr om det finns någon begagnad att få tag i.

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Drollish Visa inlägg
    Okej, det var nästan de jag misstänkte angående KTM.
    XT660n får läggas på is för tillfället då jag gillar lite mer "action", får kolla upp de andra modellerna som du nämnde ovan mer noggrant.
    Tack för snabbt svar!
    Döm inte ut Ktm.Köp en som är ny eller så ny som möjligt.Är det prestanda och utseendet du är ute efter så är den ju given..

    http://www.sporthoj.com/forum/showth...-supermotarden

    http://www.fastbikes.se/index.php/re...2010-provkoerd

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    9
    En stryktålig hoj är precis vad jag är ute efter, där jag slipper göra service efter service titt som tätt.
    Att köpa en ny hoj är uteslutet då jag fortfarande går i skolan och inte har råd. Maxtaket ligger runt 40k begagnad~.
    Tack för info, nu har jag lite större uppfattning.

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Drollish Visa inlägg
    En stryktålig hoj är precis vad jag är ute efter, där jag slipper göra service efter service titt som tätt.
    Att köpa en ny hoj är uteslutet då jag fortfarande går i skolan och inte har råd. Maxtaket ligger runt 40k begagnad~.
    Tack för info, nu har jag lite större uppfattning.
    Då tycker jag du ska köpa en Yamaha.44 hk räcker väl till att börja med

  8. #8
    Jåke
    Gäst
    Problemet med KTM i den kategorin är inte kvalitén. De har ganska hög trimningsgrad och liten oljemängd. Oavsett så behöver de alltså väldigt tät service. Därav kanske mindre lämpligt för den som inte är hemma i garaget.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Problemet med KTM i den kategorin är inte kvalitén. De har ganska hög trimningsgrad och liten oljemängd. Oavsett så behöver de alltså väldigt tät service. Därav kanske mindre lämpligt för den som inte är hemma i garaget.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
    Det är just därför jag vurmar för Honda. Annars så finns det en annan slitvarg som är otroligt tålig och gåt att komma över för 15 - 20 K, det är Honda Dominator. Har väl inga kända fel om den får service ibland.

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Problemet med KTM i den kategorin är inte kvalitén. De har ganska hög trimningsgrad och liten oljemängd. Oavsett så behöver de alltså väldigt tät service. Därav kanske mindre lämpligt för den som inte är hemma i garaget.

    Skickat från min LT25i via Tapatalk
    Ja just det

Liknande ämnen

  1. Om supermotard
    Av SebbeL i forum Street
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-21, 01:39
  2. Nybörjare!
    Av Motormannen i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 15:33
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 20:52
  4. vad köpa? supermotard
    Av martinmp777 i forum Street
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 10:08
  5. supermotard från aprilia
    Av turbo i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 03:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •