Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 74

Ämne: Tekniknördar??

  1. #51
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Cheesus! Här är den officiella svenska försäljningsstatistiken. Om DEN är bra skulle jag oroas kolossalt över vad som i så fall är dåligt. Till det kan sedan läggas att mc-försäljningen i världen nästan halverats på bara några år…


    Motorcyklar
    Januari – september 2012: 6696 stycken
    Januari - september 2013: 7037 stycken + 5,1 %

    Mopeder, inklusive mopedbilar
    Januari - september 2012: 7929 stycken
    Januari - september 2013: 7038 stycken - 11,3 %

    Quadricycles
    Januari - september 2012: 2995 stycken
    Januari - september 2013: 2411 stycken - 19,5 %

    ATV
    Januari - september 2012: 5111 stycken
    Januari - september 2013: 4998 stycken - 2,2 %

  2. #52
    Jåke
    Gäst
    Det har hänt vid ett par tillfällen att de japanska tillverkarna faktiskt har sammanställt vad folk påstått sig vilja ha och byggt såna hojar. Ingen av dessa har sålt speciellt bra...

    Skickat från min LT25i via Tapatalk

  3. #53
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Fast det är väl 2014 nu, och det är väl där det har varit ett lyft om jag fattat det. Men jag kan ha missuppfattat, jag är inte jätteintresserad av nytt då det är för dyrt för mig.
    /Erik

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Det har hänt vid ett par tillfällen att de japanska tillverkarna faktiskt har sammanställt vad folk påstått sig vilja ha och byggt såna hojar. Ingen av dessa har sålt speciellt bra...

    Skickat från min LT25i via Tapatalk


    Jo, jag har ett minne av att Honda faktiskt skapade sin skapligt trista CBF-serie på en tysk enkätundersökning. Men antingen tolkade de då svaren som fan läser bibeln eller så kanske man inte helt ska förlita sig på den tyska smaken…

    Om jag minns rätt fanns det bland svaren meningar som ”är rädd för effektstarka maskiner”, o s v.

  5. #55
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Verkar som Europa tagit tillbaka marknadsandelar i Sverige.
    Jan

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kan ju fundera lite varför folk köper viss hoj. De flestas ekonomi blir ju påverkad på något sätt. Några förköper sig nog, medan andra har råd. Är det tekniken som styr valet av hoj eller är det andra faktorer?
    Det är ju en hel radda orsaker som styr handlandet, där komfort, trivsel, njutning, och en hel massa känslor, även vars och ens fysiska förusättningar inte att förglömma, så det är nog svårt att bara säga att massor av teknik säljer bäst. Man får inte glömma kompistrycket som gör att valet kanske blir lite tvångsartat. Fel hoj , så får man ju lämna gänget.
    Man kan ju fråga sig hur många är egentligen nöjd med sin hoj och sedan är det flera år?

  7. #57
    Medlem Nysses avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    32
    Å andra sidan så kan man vara nöjd med sin hoj just där och då. Sen kan förutsättningar ändras så att det blir aktuellt med en annan typ.


    Skickat från en obestämd plats i värden!

  8. #58
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan ju fundera lite varför folk köper viss hoj. De flestas ekonomi blir ju påverkad på något sätt. Några förköper sig nog, medan andra har råd. Är det tekniken som styr valet av hoj eller är det andra faktorer?
    Det är ju en hel radda orsaker som styr handlandet, där komfort, trivsel, njutning, och en hel massa känslor, även vars och ens fysiska förusättningar inte att förglömma, så det är nog svårt att bara säga att massor av teknik säljer bäst. Man får inte glömma kompistrycket som gör att valet kanske blir lite tvångsartat. Fel hoj , så får man ju lämna gänget.
    Man kan ju fråga sig hur många är egentligen nöjd med sin hoj och sedan är det flera år?
    Men finns väl en uppsjö av varianter där.Vissa spar pengar på hög och unnar sig ingenting.Vissa sätter sig i skuldfällor DOM INTE klarar av.Vissa köper hus och ny bil och funderar hur folk kan köpa ny hoj....För mig är det ett intresse.Är supernöjd med alla hojar jag haft,men det kommer ju nytt och då är det kul att testa det.Flera år vill jag inte ha en hoj.Vill ju byta mens det finns nått värde kvar.Visst förlorar man pengar och det vet man ju av.känner många som reser för samma pengar,dom pengarna är ju med borta.Man kan ju spekulera i detta hur länge som helst.Jag är frisk och jobbar och ska ha kul för pengarna.Vad ska man annars ha dom till.?

  9. #59
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan ju fundera lite varför folk köper viss hoj. De flestas ekonomi blir ju påverkad på något sätt. Några förköper sig nog, medan andra har råd. Är det tekniken som styr valet av hoj eller är det andra faktorer?
    Det är ju en hel radda orsaker som styr handlandet, där komfort, trivsel, njutning, och en hel massa känslor, även vars och ens fysiska förusättningar inte att förglömma, så det är nog svårt att bara säga att massor av teknik säljer bäst. Man får inte glömma kompistrycket som gör att valet kanske blir lite tvångsartat. Fel hoj , så får man ju lämna gänget.
    Man kan ju fråga sig hur många är egentligen nöjd med sin hoj och sedan är det flera år?
    60+ är undantaget, 0 kompistryck. Kom som du är å sjung det du kan.
    Jan

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Håller med dig. Vad skall man spara för? Sina efterlevande? Det har man ju ingen glädje själv av eller???
    Pengar på bank har ju inget värde så länge de är på banken. Man har ju roligare om man sätter snurr på det hela. Visst kan man sprätta bort pengarna på en massa onyttigheter som att supa och röka osv. Att köpa en hoj gör ju att pengarna räcker längre så det så.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •