Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 74

Ämne: Tekniknördar??

  1. #41
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Bra att ha när man ska parkera på gräsmattan?

  2. #42
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tror inte heller att du badar den i gyttja,Nu kör väl inte GGN med den.Vet ej vad du snackar om för äventyrsmaskin på 150-160 hk,finns ju bara 2 Ktm och Duccati.Ktm.n har jag haft äran att känt på ett par dagar och har absolut inte en okörbar motor.Det är klart den har ju absolut inte samma bottenvrid som en Triumph Explorer eller den klenare Gs 1200,men finns ju växlar på den och har samma vridmoment som Tiger och nya Gs fast vid lite högre varvtal.Och knappar att sänka effekten är ju ointressant,vill ha alla.Jag accepterar vad du tycker Räven,alla är olika.Jag gillar dom flesta hojar.Multiverktyg brukar dom ju kalla alla dessa äventyrshojar.Då måste ju Ktm hamna högst.Elektronisk fjädring,minst lika bra som Esa,hög=bra överblick,lättast,upprätt körning,packmöjligheter,perfekt att skjutsa på och prestanda som en R hoj,kan ej bli bättre.Blir intressant att se hur nya 1290 super adventure har för effekt och vrid.Längtar tills jag får min..
    Vi har nog olika uppfattning vad en äventyrshoj är till för.
    Jan

  3. #43
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi har nog olika uppfattning vad en äventyrshoj är till för.
    Det har vi nog.Ja vad du har din till vet jag ej.Jag andvänder min på alla vägar,finns ju även folk här som gnölar över att dom ej tål GGN hallå..välj rätt hoj.Det är väl tur det finns sådan uppsjö av olika modeller.Det gnälls på många forum i hela världen om att maskinerna blir större och starkare??Är väl ingen som tvingat någon att köpa dom.OFTAST så är det folk med nån gammal 80 talare eller nån enduromaskin.....åk på dom då för tusan.Tillverkarna tar ju fram dom hojar som folk vill ha.Dom skiter väl om det sitter lite gubbs och gnäller på nåt forum här och där.Titta bara på nya Gs aventure,1 meter bred över tanken och tyngdpunkten 1 meter upp??fullsmetad i elektronik..ja den säljs kanon över hela världen utom på HOJEN.NU.Är ju ett äventyr att köra GGN kanske man skulle köpa en Gs och vara med.
    Senast redigerat av engström67 den 2014-09-03 klockan 16:12.

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Nej, Engström! Tillverkarna tar inte alls fram de hojar folk vill ha. Hade det varit så hade inte hela hojbranschen varit i den duktiga kris den är idag. Det säljs faktiskt så få maskiner att handlarna en efter en tvingas släcka ner, men det är kanske inget du märkt? Det finns en efterfrågan men tillverkarna har käpprätt åt skogen missat tillgången. Se vad utbudet är i det du kallar hela världen (och med det menas då andra ställen än Tyskland och skandinavien) så hittar du också svaret på vad för slags maskiner som säljer… Ett stalltips: Nej, det är inte vare sig GS eller motsvarande Kåtte-modell.

  5. #45
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Nej, Engström! Tillverkarna tar inte alls fram de hojar folk vill ha. Hade det varit så hade inte hela hojbranschen varit i den duktiga kris den är idag. Det säljs faktiskt så få maskiner att handlarna en efter en tvingas släcka ner, men det är kanske inget du märkt? Det finns en efterfrågan men tillverkarna har käpprätt åt skogen missat tillgången. Se vad utbudet är i det du kallar hela världen (och med det menas då andra ställen än Tyskland och skandinavien) så hittar du också svaret på vad för slags maskiner som säljer… Ett stalltips: Nej, det är inte vare sig GS eller motsvarande Kåtte-modell.
    Har väl fel som vanligt.Kanske vart fel formulerat,det folket vill ha..rättare sagt den typ av hoj som är populärast och man har mest nytta av,alltså äventyrshojar.Sedan om nån sticker ut och drar till med en jäkla massa effekt är ju bara kul.Värre blir det nog.kawasaki är ju först ut med kompressormatade motorer i flera kommande modeller.Nä jag har ej märkt...jo jag har läst om vissa som slagits ut,men min handlare som sålde 1000 fordon 2013 har ej märkt någon nedgång ännu. Dom vart återförsäljare av Ktm för 3veckor sedan och jag var där när dom fick hem dom första,sålde 4 hojar samma dag. Det var väl strunt samma,inget att göra nått väsen av.Tekniken går framåt och vi följer med och jag ska beställa en 1290 för att jag vill ha en.

    http://www.bike.se/nyheter/r1200gs-salde-mest-2013
    Senast redigerat av engström67 den 2014-09-03 klockan 17:13.

  6. #46
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Även en motor har vissa regler där man får välja. En sugmotor över 100lit. hk blir besvärlig i lågregister. En kompressor som matar på i lågvarvet hjälper något. En äventyrshoj ska vara i min mening lättkörd å flexibel.
    Jan

  7. #47
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Även en motor har vissa regler där man får välja. En sugmotor över 100lit. hk blir besvärlig i lågregister. En kompressor som matar på i lågvarvet hjälper något. En äventyrshoj ska vara i min mening lättkörd å flexibel.
    Håller faktiskt med,dom ska dra bra på låga varv.Min Explorer är grym på det,drar fint på 6,an från 40 kmt.Det gör INTE Ktm 1190,men väldigt lätt körd annars tycker jag.lättast i klassen och inge rassel och klonk.Den drar ju bra från låga varv men på lägre växlar och så är ju ALLA v-twinnar.

  8. #48
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Branschen går väl bättre än på mycket länge. Minns inte hur mycket men nyhojsförsäljningen har ju ökat rätt ordentligt i år.

  9. #49
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Branschen går väl bättre än på mycket länge. Minns inte hur mycket men nyhojsförsäljningen har ju ökat rätt ordentligt i år.
    Ja den gör det tydligen

  10. #50
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja den gör det tydligen
    Å möe äventyrshojar
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •