Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hartz resan

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154

    Hartz resan

    Kom hem i lördags efter en veckas körning i Hartz området i Tyskland.
    Den här gången tog jag båten från GBG till Kiel och det var en avslappnande sätt att börja semestern. Med start kl 09,30 från Kiel så tog det ca 5 minuter innan jag kom till Autobahn. Jag körde då tills strax efter Hamburg innan jag svängde av och ställd om GPS till Bad Lauterberg med kurviga vägar ! Tomtom fungerade utmärkt hela vägen ner.
    Även om Tomtom fungerade under hela resan så var det riktigt bra att ha kartboken med mig också. Stannade ofta bara för att se om jag ville tag en annan väg än den föreslog.
    Väl på plats så var MC hotellet riktig bra. Fina rum, trevliga gäster/ körningskompisar och ett mycket bra läge i södra Hartz. Hartzbiker.co.uk är hemsidan.
    De hjälpte till med föreslag för utflykter samt la in flera fina väger att köra. Det var bara att följa GPSen !!!
    Hann tyvärr inte att köra alla vägar, ca 26-29 mil om dagen, men de jag körde hade hög standard och relativt tomt av bilar bussar mm.
    Tillbaka till Kiel så tog jag A7 Autobahn pga regnet så höll på i ca 2,5 timmar.
    Jag tycker att Hartz är en riktig trevlig resemål för en liten semester alt som delmål under några dagar.
    Med vänlig hälsning, Shaun

  2. #2
    Medlem Zeeuuss avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Värmdö
    Inlägg
    136
    coolt,

    Vi tog den färjan när vi var på bilsemester hela familjen.
    Lite dyrare mem mycket trevligare färja.
    Framför allt slipper man transporten genom Danmark.
    /Zeeuus

  3. #3
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Det årliga Boss Hoss mötet är också i Harz området, närmare bestämt Pullman city i Hasselfelde. I år var det tio års jubileum och vi var ca 190 Bossar där - maffiga korteger när vi körde runtomkring i krokvägarna, väldigt fint område och verkligen mycket fina vägar att köra hoj med.
    Förra gången jag var där så körde jag hela vägen från Stockholm till Hasselfelde på ett svep via Öresundsbron, Stora Bältbron - blir ca 1500km enkel väg,tog lite krokvägar så det blev 2250km dit I år hade jag en kompis med så tog lite lugnt, vi övernattade I Dannevirke som SMC rekommenderade - mycket bra bed & brakfast ställe, dit var det bara 1100km från Stockholm. På hemvägen blev det övernattning i Karlskoga efter 1100km körning.
    Gillar inte att frakta min hoj -köpte den för att köra med en och har inget emot transportsträckor heller, skönt att kunna använda tvåans växel också

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Det årliga Boss Hoss mötet är också i Harz området, närmare bestämt Pullman city i Hasselfelde. I år var det tio års jubileum och vi var ca 190 Bossar där - maffiga korteger när vi körde runtomkring i krokvägarna, väldigt fint område och verkligen mycket fina vägar att köra hoj med.
    Förra gången jag var där så körde jag hela vägen från Stockholm till Hasselfelde på ett svep via Öresundsbron, Stora Bältbron - blir ca 1500km enkel väg,tog lite krokvägar så det blev 2250km dit I år hade jag en kompis med så tog lite lugnt, vi övernattade I Dannevirke som SMC rekommenderade - mycket bra bed & brakfast ställe, dit var det bara 1100km från Stockholm. På hemvägen blev det övernattning i Karlskoga efter 1100km körning.
    Gillar inte att frakta min hoj -köpte den för att köra med en och har inget emot transportsträckor heller, skönt att kunna använda tvåans växel också
    110 mil på en dag är ju en baggis,körde ju Hamburg-Borlänge 118 mil på 13 timmar ink färja put,rödby helsingör,helsingborg.Men knappast lagliga hastigheter går ju.

Liknande ämnen

  1. När mc-resan man planerat grusas
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-01-02, 09:40
  2. Så här ordnar du maten för MC-resan
    Av biker i forum Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-04-11, 13:44
  3. Resan till A-kortet
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-01-18, 23:58
  4. Den långa resan
    Av tommy.bonte i forum MC-kort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-17, 19:45
  5. Kroatien resan.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 18:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •