Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Shadow Spirit pipor på Black Widow?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    5

    Shadow Spirit pipor på Black Widow?

    Spanat in ett par Cobra Boulevard 2in. Drag Pipe's till min Widow -01 och undrar om något vet om det skiljer sig något på Shadow Spirit system och Black Widow's?

    Dom jag hittat är till 2001 Honda VT750DC Shadow Spirit och vad jag vet så är skillnaden mellan hojarna minimal(om något?).
    Kan inte för mitt liv hitta ett par som faktisk är till min hoj.

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Amerikanarana har väl lite egna namn på sina hojar. Namnet Spirit kom väl i europa 2007.

    Du har annars ett pm om det inte löser sig.....

  3. #3
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Har en polare som går i samma fundering till sin VT750DC.
    Han skulle nog uppskatta om det kommer ett svar också

    JAg ahr försökt läsa på å hans vägnar men det verkar inte finnas någon info om det passar rakt av eller ej. De bilder jag har jämfört så ser det ut som att det borde funka att bara bulta på dom .

  4. #4
    Jo, jag har ju tillgång till bl a "Drag Pipes" till Spirit som den heter i USA, eller Black widow som den heter här i europa. Till dom nyare Spiriten(07>) så heter avgassystemet "Dragster"(lite annat utblås bl a )

    När jag knapprar in "Black Widow" hos min leverantör så ger den träff på samma Drag Pipe" som för den amerikanska "Spiriten"

  5. #5
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    tackar Saarela! sakligt och informativt, som vanligt.

  6. #6
    Ja, det är bara att be han kontakta mig om han vill ha ett. Tror inte det blir dyrare(cirka 3800:- inkl frakt) än att ta ett från USA?

  7. #7
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Vad jag förstått så ska det vara samma system på Shadow Spirit som Black Widow.
    Men det stämmer inte alltid i praktiken.
    Jag köpte ett begagnat Vance & Hines som ska passa, men det gjorde det bara nästan.
    Fästkonsolen som ljuddämparna sitter fast i ska sedan skruvas i hojens ordinarie ljuddämparfäste.
    Problemet var bara att orginalfästet är för långt, så skruvhålen missar med c:a 5 centimeter.
    Jag har mailat med V&H och kollat upp alla nummer som är stämplade på delarna och allt stämmer.
    Förutom att det inte riktigt passade på hojen. Löses genom at göra ett eget fäste.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  8. #8
    @svedan Jag blir förvirrad av alla modeller som heter annat över pölen.(gäller ju dom flesta customs) Menar du nu den amerikanska Spiriten eller den svenska Spiriten?

  9. #9
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    @svedan Jag blir förvirrad av alla modeller som heter annat över pölen.(gäller ju dom flesta customs) Menar du nu den amerikanska Spiriten eller den svenska Spiriten?
    Jag menade den amerikanska Spiriten som ser ut att vara identisk med den svenska Black Widow, d v s de som heter VT750DC.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

Liknande ämnen

  1. ställa in förgasaren på honda black widow?
    Av avgas86 i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2016-09-26, 08:48
  2. honda black widow blir bobber
    Av orka i forum Min hoj
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-08-14, 13:58
  3. honda 750 black widow
    Av avgas86 i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-07-10, 21:29
  4. Hypercharger VT 750 Black widow
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 20:10
  5. Omlackering av Black Widow
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 20:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •