Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 48

Ämne: Ryggskydd

  1. #11
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Nu har jag hängt mitt skydd vid jackan och tagit ut leksaksskyddet ur jackan..
    Ifall era svar framkallar Murphy, men ni hat helt rätt...puckat att chansa..


    Så kan det gå…

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Nu har jag hängt mitt skydd vid jackan och tagit ut leksaksskyddet ur jackan..
    Ifall era svar framkallar Murphy, men ni hat helt rätt...puckat att chansa..


    Så kan det gå…
    Nja, det är bättre att ha NÅT skydd än inget alls. Men visst är det bättre med kroppsnära skydd än sånt man har i jackan. Nu var det ett attans bök och stök med att få ner mitt skydd i jackan att nu får det sitta en stund.

  3. #13
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det beror på om man har rätt storlek på jackan...

    /Freddo

  4. #14
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Säkert så stt jackans passform också har betydelse, men det skyddet jag hade i jackan skulle nog vara lika med noll om olyckan skulle vara framme


    Så kan det gå…

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Alltid alla skydd på oavsett om det blir varmt eller inte, hellre svettig än allvarligt skadad.

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Det beror på om man har rätt storlek på jackan...

    /Freddo
    Jodå, men Lindstrand, Halvarsson och Jofama är samma företag. Det är ett Halvarsson ryggskydd jag krängde ner i jackan (Lindstrand) och de har sytt så skyddet passar exakt in i jackan. Så det är ett bök & stök att få ner det men sen sitter det väldigt väl på plats.

  7. #17
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jodå, men Lindstrand, Halvarsson och Jofama är samma företag. Det är ett Halvarsson ryggskydd jag krängde ner i jackan (Lindstrand) och de har sytt så skyddet passar exakt in i jackan. Så det är ett bök & stök att få ner det men sen sitter det väldigt väl på plats.

    Det är något sådant jag är ute efter. Ett riktigt skydd i jackan direkt.
    Men sen skall det ju vara lite retro också för inte passar vällan ett STR ställ av senaste snitt med mitt åkdon.

    Nä, det får väl bli lite varmare då som Beast skriver, men det kan det ju vara värt…


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Det är något sådant jag är ute efter. Ett riktigt skydd i jackan direkt.
    Men sen skall det ju vara lite retro också för inte passar vällan ett STR ställ av senaste snitt med mitt åkdon.

    Nä, det får väl bli lite varmare då som Beast skriver, men det kan det ju vara värt…


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…
    Jag köpte Lindstrands så det passar min Street Triple R men jag har kört med det på min gamla harv Husqvarna 256 också. Än har ingen gapskrattat längs vägarna.

  9. #19
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jo vissa jackor säljs ju med nått som bättre kan beskrivas som en sämre sittlapp. Tittar man i papprens som följer med jackan så benämns det heller inte som ryggskydd. Minns dock inte vad Held kallade det för när vi köpte jacka till tjejen. De framhävde det mest som nått som var uppgraderbart till ryggskydd.

    Mitt tidigare svar var mest en replik på att kroppsnära, separata skydd, skulle vara bättre än de som sätts in i jackan. Men det beror som sagt på hur jackan sitter.

    Men hur hanterar ni värmen? Det känns som jag ska gå värmeslag vid första rödljus när jag ska hem. Jag har börjat med att dra ner dragkedjan en bit medan jag kör i stan på väg hem.

    I praktiken kör man ju runt i vinterkläder i värmen.

    /Freddo

  10. #20
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag tänker köra med ett kroppsnära skydd i något slags nättröja och sedan vanlig tröja över. Annars åker jag hellre bil med AC, det är fruktansvärt varmt just nu. Det jag letar efter nu är ett par nya byxor, de jag har kör jag med utan någonting under (förutom kallingar) ner till nollgradigt. De är liiiite för varma just nu kan jag meddela...
    /Erik

Liknande ämnen

  1. Får ont av ryggskydd
    Av simonwellander i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 12:09
  2. Ryggskydd
    Av honda500 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 14:57
  3. Ryggskydd
    Av cribbe i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 19:10
  4. Ryggskydd
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 16:30
  5. Ryggskydd
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 14:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •