Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Honda CRF 250L

  1. #21
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Grattis! Jag lovar att vinka åt dig då du fastnat i bilkön… Kanske kan det vara en tröst att i alla fall ha värme i klimatanläggningen, då?
    Blir bara lite köande på fredagar när alla ska hem över helgen. Tar 20 min extra men det tar jag gärna.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Provade faktiskt skruvdubb för några år sedan. Gick väl okej så länge det var vinterunderlag men så fort de mötte bar asfalt så kunde man nästan bokstavligen höra hur de sköt ut ur däcken.



    Bil i Stockholm? Nope, aldrig mer. Cirkla runt i evigheter bara för att leta upp en parkeringsplats? Groteska bilköer på igenkorkade infartsleder, vägtullar…? Lika kul som att se målarfärg torka. Nä, det är hoj som gäller för mig. Nu och så länge jag orkar lyfta benet över sadeln. Inte bara till vansinne skoj, praktiskt också. Jag brukar reta mina bilåkande kolleger med hur mycket jag tankar för: Tar i så jag spricker och säger en hundring i veckan eller max femhundra i månaden. ”Yada,” säger de då och himlar med ögonen. ”Och grisar kan förstås flyga, också?” Jävla nötter.

    Du måste då ha gjort något fel. Jag körde i våras ca 30 mil på en dag och även motorväg på ren asfalt. Tappade inga dubb.
    Undrar om du hade för långa dubb för barmarkskörning? Utsticket skall då vara ungefär som hos en bil.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du måste då ha gjort något fel. Jag körde i våras ca 30 mil på en dag och även motorväg på ren asfalt. Tappade inga dubb.
    Undrar om du hade för långa dubb för barmarkskörning? Utsticket skall då vara ungefär som hos en bil.


    Pja, man kan väl inte helt utesluta att jag gjort något fel. In the meantime kan man ju alltid hoppas på något sånt här (länken)… Fast utan knapp på styret då får man hoppas …


    http://www.automotorsport.se/artikla...allbara-dubbar

  4. #24
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Pja, man kan väl inte helt utesluta att jag gjort något fel. In the meantime kan man ju alltid hoppas på något sånt här (länken)… Fast utan knapp på styret då får man hoppas …

    http://www.automotorsport.se/artikla...allbara-dubbar
    Kan tänka mig att man använder samma eller snarlik teknik som i de punkteringssäkra däcken (runflat eller RFT). Gör man det kommer däcken både kosta och väga markant mer än traditionella vinterhjul med nubb.

    Tror inte på denna idén alls.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Bara en liten undran. Är det fler än jag som gått och köpt sig den här lilla, relativt nya och prisbilliga, skogsmaskinen? Vad tycker ni? Bra skit, skit, eller mittemellan?

    *äh, bara liiite nyfiken, typ*
    Citerar första inlägget, för det är väl det som fortfarande gäller?

    Jag stod i butiken och nöp just en sådan i sitsen och kände villha-nerven pirra till lite extra! Kanske något liten motor, men vaddå, effekt är ju inte allt. Liten och smidig, bra markfrigång och hyfsad fjädring. Liten tank, lite tunn stoppning i sadeln och dåligt mad fäste för den absolut nödvändiga topboxen är väl nackdelarna, men sånt går att ordna.

    Provkörde inte men jag känner till konceptet. Hade nöjet att köra en Kawa i samma storlek tidigare och det kändes helt OK. Den kostade 18.000:- mindre. Köpte inte p.g.a. fullt garage. Samma gäller nu annars vore det en rätt lagom hoj.
    Ove

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Citerar första inlägget, för det är väl det som fortfarande gäller?

    Jo, är faktiskt fortfarande lika nyfiken…

    Kan väl personligen bara tillägga att jag toppat missnöjeslistan med det fullkomligt outhärdliga symaskinssurret. Kliniskt befriad från allt slags buller. Men möjligen bra om man inte vill väcka trädkramartalibanerna då man kör i deras inmutade offentliga skogsmarker, vad vet jag…?
    Senast redigerat av Kapten Miki den 2014-10-29 klockan 16:44.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Jo, är faktiskt fortfarande lika nyfiken…

    Kan väl personligen bara tillägga att jag toppat missnöjeslistan med det fullkomligt outhärdliga symaskinssurret. Kliniskt befriad från allt slags buller. Men möjligen bra om man inte vill väcka trädkramartalibanerna då man kör i deras inmutade offentliga skogsmarker, vad vet jag…?
    Motorljud och vinande från rakskurna drev är väl ofrånkomligt när man använder en primitiv förbränningsmotor som uppfanns på 1870-talet. Vi får väl hoppas att utvecklingen går framåt. Bara man slipper avgasljudet för det är aldrig kul...

    Jo, en fördel med hojen är serviceintervallet som efter första 100-mila är 1.200 mil! Verkar som liiite utveckling ändå har skett.
    Ove

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    http://www.bike.se/nyheter/honda-crf...comment-306091


    Kul koncept, men jag hade ju förstås hellre gått bananas på riktigt och sett gatversionen av CRF450 Rally, istället…

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •