Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Honda CRF 250L

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Buddas Visa inlägg
    Om du känner att en lägre sitthöjd ger dig mer trygghet så är det väl inget att skämmas för?
    Man skall ju absolut inte ge sig ut på vintervägar med en för stor hoj. Jag pendlade till jobbet många vintrar och hade då en Honda Dominator. Den hade en tendens att lägga sig ibland, det var ju bra att kunna stötta med fötterna då. Den är ju ganska motorsvag, men fullt tillräckligt i kanske 20 cm snö. Att resa upp den hojen i halkan kunde vara påfrestande, trots att den till hör de som väger ca 200 kg.
    Eftersom jag även hade en bit motorväg till jobbet, så kunde jag ju inte ha endurodubb på hojen utan den var dubbad ungefär som en bil. DVS värdelöst i snön.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Buddas Visa inlägg
    Om du känner att en lägre sitthöjd ger dig mer trygghet så är det väl inget att skämmas för?

    Ha-ha! Nejdå, det var väl mest ett exempel på att vi oftast har fler än bara ett skäl att välja just den hoj vi tillslut väljer…

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Man skall ju absolut inte ge sig ut på vintervägar med en för stor hoj. Jag pendlade till jobbet många vintrar och hade då en Honda Dominator. Den hade en tendens att lägga sig ibland, det var ju bra att kunna stötta med fötterna då. Den är ju ganska motorsvag, men fullt tillräckligt i kanske 20 cm snö. Att resa upp den hojen i halkan kunde vara påfrestande, trots att den till hör de som väger ca 200 kg.
    Eftersom jag även hade en bit motorväg till jobbet, så kunde jag ju inte ha endurodubb på hojen utan den var dubbad ungefär som en bil. DVS värdelöst i snön.


    Well, jag har bara dryga milen enkel resa till jobbet och merparten av detta är motortrafikled, eller nästintill. Oftast halkbekämpad, dessutom, som det så vackert heter här i Vägsaltets rike. Oftast känns då odubbade endurosulor med redigt feta klackar som det bästa alternativet. Men eftersom man bör ta i beräkning lagen om alltings jävlighet så är det alltid någon period på året, på några extra illvilliga ställen, man ändå bittert ångrar att man inte lagt på dubb. Då kan man, om man nu är på humör, ändå känna en viss tacksamhet att det inte är något tyngre än en pygméenduro som ligger och tynger över benen…

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Om du har typ crossdäck på hojen vintertid kan du köpa ett paket skruvdubb att ha med dig om det skull helt plötsligt bli jäkligt halt exvis underkylt regn. Du måste ju ha en skruvdragare också. Tar inte många minuter att skruva i lite dubb i bägge däcken.

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du har typ crossdäck på hojen vintertid kan du köpa ett paket skruvdubb att ha med dig om det skull helt plötsligt bli jäkligt halt exvis underkylt regn. Du måste ju ha en skruvdragare också. Tar inte många minuter att skruva i lite dubb i bägge däcken.
    måste ju vara mindre krångel att åka bil

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    måste ju vara mindre krångel att åka bil
    Men nog inte lika kul. Faktiskt jättekul med en lätt hoj

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Men nog inte lika kul. Faktiskt jättekul med en lätt hoj
    Det kan jag hålla med om

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du har typ crossdäck på hojen vintertid kan du köpa ett paket skruvdubb att ha med dig om det skull helt plötsligt bli jäkligt halt exvis underkylt regn. Du måste ju ha en skruvdragare också. Tar inte många minuter att skruva i lite dubb i bägge däcken.


    Provade faktiskt skruvdubb för några år sedan. Gick väl okej så länge det var vinterunderlag men så fort de mötte bar asfalt så kunde man nästan bokstavligen höra hur de sköt ut ur däcken.



    Bil i Stockholm? Nope, aldrig mer. Cirkla runt i evigheter bara för att leta upp en parkeringsplats? Groteska bilköer på igenkorkade infartsleder, vägtullar…? Lika kul som att se målarfärg torka. Nä, det är hoj som gäller för mig. Nu och så länge jag orkar lyfta benet över sadeln. Inte bara till vansinne skoj, praktiskt också. Jag brukar reta mina bilåkande kolleger med hur mycket jag tankar för: Tar i så jag spricker och säger en hundring i veckan eller max femhundra i månaden. ”Yada,” säger de då och himlar med ögonen. ”Och grisar kan förstås flyga, också?” Jävla nötter.

  9. #19
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Bil i Stockholm? Nope, aldrig mer. Cirkla runt i evigheter bara för att leta upp en parkeringsplats? Groteska bilköer på igenkorkade infartsleder, vägtullar…? Lika kul som att se målarfärg torka. Nä, det är hoj som gäller för mig. Nu och så länge jag orkar lyfta benet över sadeln. Inte bara till vansinne skoj, praktiskt också. Jag brukar reta mina bilåkande kolleger med hur mycket jag tankar för: Tar i så jag spricker och säger en hundring i veckan eller max femhundra i månaden. ”Yada,” säger de då och himlar med ögonen. ”Och grisar kan förstås flyga, också?” Jävla nötter.
    Vissa av oss har egen firmabil som vi även får köra med lite privat utan att det kostar oss något samt egen parkering på arbetsplatsen, vi sitter i bilen skyddade från vädrets makter och njuter av värmen från klimatanläggningen medan du plöjer runt ute i minusgraderna, så vem är nöten nu?

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Buddas Visa inlägg
    Vissa av oss har egen firmabil som vi även får köra med lite privat utan att det kostar oss något samt egen parkering på arbetsplatsen, vi sitter i bilen skyddade från vädrets makter och njuter av värmen från klimatanläggningen medan du plöjer runt ute i minusgraderna, så vem är nöten nu?


    Grattis! Jag lovar att vinka åt dig då du fastnat i bilkön… Kanske kan det vara en tröst att i alla fall ha värme i klimatanläggningen, då?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •