Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Honda CRF 250L

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190

    Honda CRF 250L

    Bara en liten undran. Är det fler än jag som gått och köpt sig den här lilla, relativt nya och prisbilliga, skogsmaskinen? Vad tycker ni? Bra skit, skit, eller mittemellan?

    *äh, bara liiite nyfiken, typ*
    Senast redigerat av Kapten Miki den 2014-07-01 klockan 17:02.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Är ju en nisch som inte uppskattas i sverige...för lite kubik.
    Jag tror den är den ultimata jobbpendlarhojjen om man inte har mer än en mil till knäcket.
    Säkert kul på grusvägar och traktorvägar..

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fin maskin! Med elstart... Jo jag tittar efter en cykel på 250 - 450 cc, men den ska rymmas under mitt tak för vad den ska få kosta. Tanken är att ha en som bara går på endurodäck och är lätt att resa upp när den legat och vilat en stund som det gärna blir när man är ute vid sidan av asfalten. Lite för fullt i garaget också så är det någon som vill ha en W650 så är jag öppen för bud..
    Ove

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Bara en liten undran. Är det fler än jag som gått och köpt sig den här lilla, relativt nya och prisbilliga, skogsmaskinen? Vad tycker ni? Bra skit, skit, eller mittemellan?

    *äh, bara liiite nyfiken, typ*
    Speciellt om man vill fara runt lite grann i närområdet och kolla en massa småvägar och kanske pendla. Visst finns det dom som farit runt Europa på moped, men....
    jag har en liten Yamaha 125 cc som glasshoj, men för långturer och ibland passagerare har jag en större hoj.
    Som Ove skrev, behöver man lyfta upp en hoj , så är det inte kul om den är för tung. Blev själv liggande med ena benet fastklämt under hojen en bra stund innan jag lyckades lirka mig loss. Var ganska besvärligt trots att den bara vägde ca 200 kg.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Ja, någon missil är ju inte den här lilla CRF:en. Skapligt undermotoriserat blir det ju liksom med nödvändighet med bara 23 häst och ett vridmoment som knappast skrämmer upp hundar och tanter i träden. Helt okej offroad, annars. Även på rätt kniviga ställen. Sköter sig skapligt även som jobbpendlare på vintern (om man kan stå ut med att såväl husse som hoj snabbt liknar en muppig vägsaltad grisbonde). Inte lika okej på somrig landsväg då den lätt blir lite drama-queen och är synnerligen kinkig för minsta vindpust. Prisvärd, måste jag ändå säga. Honda levererar faktiskt en hel del för pengen, den här gången. Grunnar på att köpa trimpipa till den. Men kanske är ett Yoshimura RS-4 helsystem som att kasta pärlor till svinen? Får se hur jag gör.

    Tydligen säljer den dock bra i USA, liiite överraskande det också, kanske? och just därifrån finns således hel del bling-bling att införskaffa för den lystne…


    http://www.crfsonly.com/catalog/index.php/cPath/290

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    A Walk in the park? Eller: “...och nu blir det naturfilm…”



    http://www.youtube.com/watch?v=IkB4jkd_FBo

  7. #7
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Bara en liten undran. Är det fler än jag som gått och köpt sig den här lilla, relativt nya och prisbilliga, skogsmaskinen? Vad tycker ni? Bra skit, skit, eller mittemellan?

    *äh, bara liiite nyfiken, typ*
    Provkörde en i somras bara för att se hur den skiljer sig från min Yamaha WR250R som också är en dualsport och det var ju som natt och dag. Hondan är alldeles för beskedlig, är allmänt tråkig i både motor, ram och fjädring, speciellt smidig är den inte heller. Det enda jag ser som positivt med den är priset.

    Mitt första inlägg på detta forum.

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Buddas Visa inlägg
    Provkörde en i somras bara för att se hur den skiljer sig från min Yamaha WR250R som också är en dualsport och det var ju som natt och dag. Hondan är alldeles för beskedlig, är allmänt tråkig i både motor, ram och fjädring, speciellt smidig är den inte heller.
    Det kan jag tänka mig

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Buddas Visa inlägg
    Provkörde en i somras bara för att se hur den skiljer sig från min Yamaha WR250R som också är en dualsport och det var ju som natt och dag. Hondan är alldeles för beskedlig, är allmänt tråkig i både motor, ram och fjädring, speciellt smidig är den inte heller. Det enda jag ser som positivt med den är priset.

    Mitt första inlägg på detta forum.



    Agree. Natt och dag, är det. Hade länge WR250:n med i rejset. Men eftersom jag behövde en hoj för vinterbruk vann Hondan på en annan, fast kanske lite mer tveksam detalj, förutom priset då: Den är betydligt lägre. Låter duktigt muppigt men måste medge att det känns liiiite tryggt att kunna ploga med fötterna någon ibland då det är som allra jävligast i vintermörkret…

    *trär nu skämskudden över huvudet*

  10. #10
    Medlem Buddass avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg

    *trär nu skämskudden över huvudet*
    Om du känner att en lägre sitthöjd ger dig mer trygghet så är det väl inget att skämmas för?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •