Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Dry-cycle

  1. #1
    Boogieman
    Gäst

    Dry-cycle

    http://drycycle.no/index.html
    Mycket pengar, men jag har haft mejlkontakt med företaget och dom släpper den för 2500 kr inkl frakt, åtminstone December månad ut.
    Hei igjen,

    Jeg har forstått at det pågår en diskusjon på en website om det å torka sin MC.
    Da Drycycle ennu ikke er i Sverige, tilbyr vi ut Desember et helt spesielt introduksjonspris.

    SEK 2.500, porto inkluderat!!!!!!!

    mvh
    Lasse
    Drycycle


  2. #2
    Nilsson
    Gäst

    SV: Dry-cycle

    Devalt har en batteri dreven som både funkar som våtsug och blås den tror jag kostar ca 1500

  3. #3

    SV: Dry-cycle

    Nån som testat torka hojen med en sån där?

    Själv kör jag på klassikern, sämskskinn 8)
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    LillArne
    Gäst

    SV: Dry-cycle

    Dammsugaren på utblås och det kommer varmluft som torkar hojen på nolltid
    Varför ge 2500 när man redan har en varmlufts blås ???
    Jag sätter dit det tunna platta röret som man ska ha på möbler och det funkar skitbra även på motorn

  5. #5
    Nilsson
    Gäst

    SV: Dry-cycle

    de få gånger jag tvättar hojen kan den gott torka själv , sen e det bara att polera lite ju tycker nog det e lite överdrivet med mc tork , men vem vet det e kanske jag som inte fattar

  6. #6

    SV: Dry-cycle

    Om man torkar med varmluft så måste all vätska avdunsta och följaktligen alla rester som tx. tvättmedel och kalk lämnas kvar vilket ger fläckar. Tryckluft piskar bort allt men som anonsen säger lägga på en oljefilm. Jag brukar använda gamla frotehandukar att torka med och det fungerar utmärkt tycker jag.
    Jan-Olov

  7. #7

    SV: Dry-cycle

    I Ystad finns det en biltvätt där man sköljer av bilen/hojen med avkalkat (avjoniserat?)vatten som sista moment. Det är kalken i vattnet som blir kvar som fläckar när ytan torkat. Där tvättade jag hojen senast nu i vecken efter en ganska sk!t!g vända och körde sedan till garaget där den fick dropptorka. Icke en fläck på hojen dagen efter.
    8)
    When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.
    Jimi Hendrix

  8. #8

    SV: Dry-cycle

    Avjonicerat vatten låter vettigt, jag har upptäkt att om jag använder högtryckstvätten och är så långt ifrån att det endast blir en dimma som träffar hojen så blir det inte heller några vattenfläckar. Har ingen aning varför det blir så men det fungerar. Jag anvämder visserligen frotehanduken men inte särskilt nogrant.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  9. #9
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Dry-cycle

    frotehanduk för mig också, om jag tvättar hojen

    jag tycker 2500 för en varmluftsblås låter lite väl mycket, vad finns det fler för användningsområden för den?

  10. #10
    Medlem franssons avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Smauland
    Inlägg
    146

    SV: Dry-cycle

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    frotehanduk för mig också, om jag tvättar hojen

    jag tycker 2500 för en varmluftsblås låter lite väl mycket, vad finns det fler för användningsområden för den?
    Hårfön ;D

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •