Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: SOMMARTRÄFF

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    SOMMARTRÄFF

    Jag har ju många år fixat vårliga och höstträffar här i Värmland.
    Nu siktar jag på att arrangera en träff med en garanterad upplevelsekörning den 5/7.

    Upplägget blir ung. så här; Träffas på kvällen 4/7 vid Grums Fish ´n Camp vid Sävsjön 2km norr Segmon. Snackar och går igenom lördagens körning. Vägarna består av mycket fina grusvägar och asfalt. Både mycket krokiga och backiga

    5/7 Försöker komma iväg 8oo för en färd på ca 30 mil. Kommer att köra upp mot Lenungshammar och sedan en väg som använts tidigare i Svenska rallyt. Fortsätter på grus och asfalt mot Töcksfors. Kör söderut mot en nostalgi-kyrkogård för 1000 gamla bilar från 30-50 talet. Svänger sedan in i Norge för en tripp till Fredrikstens Fästning i Halden. Det var ju där som karl X11 blev skjuten. Sedan blir det en tripp tillbaka genom norra Dalsland. Blir även då på omväxlande grus och asfalt.
    Första tankstopp och möjlighet att fika blir i Töcksfors , för att slippa dyr norsk bensin. Ev. kan det bli lunch i ED. Beroende på intresse kanske ett besök på MC-museum i ED.
    Kostar 50:- Om tiden räcker till så tar vi en sväng ner till Håverud för att ta en av Sveriges häftigaste mc-vägar norrut, nämligen Brudfjällsvägen.

    6/7 hemresa.

    Inkvareringen i 4-bäddsstugor kostar 400 per stuga/natt. Kolla deras hemsida

    OBS. Denna turen kräver god körvana och inte lämplig med passagerare. Visserligen en del grus, men inga crossdäck behövs. Kan köras med alla typ touringhojar. Själv kör jag Transalp. Tankade för minst 20 mil.

    Anmäl er snarast till olle.borgvik@swipnet.se och för ev frågor.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Rekommenderar alla som kan att bli med på resan. Olle är stigfinnaren som kan anpassa resan efter gruppen och han hittar verkligen i sitt område så jag kan nog lova att det blir en intressant resa. Jag har själv åkt med några gånger och sett mer av Värmland + norra Dalsland än vad jag gjorde under mina drygt 30 år som Värmlänning och jag tyckte ändå att jag hittade väldigt bra.

    Jo jag ska försöka bli med om möjligheter finns!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •