Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 71

Ämne: Byta trafikinspektör?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    För övriga som ska köra upp i Uppsala kan det ju vara läge att reka in alla vägarbeten. Mycket grus och nylagd asfalt runt Uppsala nu. Den nya på 55:an såg lite oroväckande ut härom dagen när jag körde till jobbet. Den hade svettats längs hela kanten och kändes sådär säker...

    /Freddo
    Det är som på motorvägen till mitt jobb, 120 sträcka med ny asfalt. Var lagom nervös när jag körde där dagen efter asfalteringen.

  2. #12
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Nä på andra sidan på 55:an. 90km/h med en SUV upp i arslet... Har börjat förstå grejen med att köra lite för fort med mc...

    /Freddo

  3. #13
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av 666_Beast Visa inlägg
    Fan va drygt, hoppas du inte ger upp bara. Men jag skrev det vid din förra uppkörning, välj Västerås. Inspektören där var jäkligt schysst. Hoppas verkligen att du klarar det nästa gång.
    Nej jag kan ju inte ge upp nu heller. Dels för att jag har plöjt in mer pengar än vattenfall gjort i sina kolverk dels för att åka motorcykel är min passion.
    Men Västerås? Då måste man mer eller mindre dit och reka och kolla alla möjliga vägar också.

    Men som sagt en sista gång i Uppsala sen är det stopp för min del ialla fall.

  4. #14
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Rekning är ju normalt inte nödvändigt om det är normala inspektörer. Det går ju trots allt inte ut på att lura folk så tar man det lugnt och håller koll på övrig trafik så funkar det. B lurade dock in mig på ett ställe där skyltarna satt skithögt och markeringarna i gatan var bortnötta(Fyrishov). Jag upptäckte sent att det var tvåfiligt och la mig rätt men det var ett himla vinglande tyckte han. Typ 90% av alla bilar körde likadant där just för att skyltar/markeringar var så dåliga.

    I min värld så går en uppkörning inte ut på att göra allt 100% rätt utan mer hur man hanterar situationer när det inte blir riktigt rätt.

    Vid min andra uppkörning så missade jag ett grönt ljus, kom på det och började släppa kopplingen när det slog om igen. Varpå jag naturligtvis avbröt men gungade till lite. Då hör jag i radion, "Hörde jag en svordom nu?" Varpå jag nickade och flinade. Det var inte 100% rätt men jag hanterade det på ett säkert sätt tyckte han och jag vart godkänd.

    /Freddo

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av fishbone Visa inlägg
    Men som sagt en sista gång i Uppsala sen är det stopp för min del ialla fall.
    Bott länge i U-a?
    Minns var Eriksson trafikskola låg, på Vaksalagatan?
    Där hade inspektörerna på vänstertrafiktiden en specialare när de startade uppkörningen fråm körskolan..

    "Ok, då kör vi in mot centrum" --- och på första tvärgatan (se bilden) körde 50% högertrafik när de skulle göra en U-sväng in mot centrum...
    Här startade man, vid skylten.
    http://www.hitta.se/karta?ref=start#...08665359399887

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av fishbone Visa inlägg
    Nej jag kan ju inte ge upp nu heller. Dels för att jag har plöjt in mer pengar än vattenfall gjort i sina kolverk dels för att åka motorcykel är min passion.
    Men Västerås? Då måste man mer eller mindre dit och reka och kolla alla möjliga vägar också.

    Men som sagt en sista gång i Uppsala sen är det stopp för min del ialla fall.
    Jag trodde också att man skulle behöva åka och kolla in stan men det var faktiskt ganska lätt att köra där. Hade trafikdelen på uppkörningen vid halv 11 så det var ganska lugnt med bilar och gående.

  7. #17
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Bott länge i U-a?
    Minns var Eriksson trafikskola låg, på Vaksalagatan?
    Där hade inspektörerna på vänstertrafiktiden en specialare när de startade uppkörningen fråm körskolan..

    "Ok, då kör vi in mot centrum" --- och på första tvärgatan (se bilden) körde 50% högertrafik när de skulle göra en U-sväng in mot centrum...
    Här startade man, vid skylten.
    http://www.hitta.se/karta?ref=start#...08665359399887
    Bor inte i Uppsala, bor nästan 8mil norr om staden, så det är ju inte direkt billigt att åka bil fram och tillbaka för att köra på trafikskola/uppkörning. Blir mörkrädd om jag börjar tänka på vad alla transportkostnader och parkeringsavgifter hamnar på.

  8. #18
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    I så fall borde väl Gävle vara ett alternativ?

    /Freddo

  9. #19
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    I så fall borde väl Gävle vara ett alternativ?

    /Freddo
    Tanken har slagit mig, men stadskörningen där är nog inte att leka med men det kan omöjligt vara värre än uppsala

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av fishbone Visa inlägg
    Tanken har slagit mig, men stadskörningen där är nog inte att leka med men det kan omöjligt vara värre än uppsala
    Kom att tänka på den gången jag tog B-kortet.Fick då A på köpet. Körde upp i Norrtälje i en PV, som jag satt i för andra gången. Hade övat med farsans VW. Det var ju marknad i stan med allt som där tillhör. Fullt med folk överallt och bilar både här och där. Det gick bra i allafall.
    Senare på dagen när en kompis körde upp gjorde han en jäkla tavla. Fortfarande mycket folk och han tyckte en gammal tant gick för sakta över gatan, så han tutade till, varpå inspektören beordrade raka vägen tillbaka. Tji lapp.
    Ni som kör upp, försök inte tänka på alla små detaljer utan det viktigast är att det flyter på, att följa med trafiken och vara uppmärksam.

Liknande ämnen

  1. Byta bromsvätska
    Av biker i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 22:49
  2. Dags att byta hoj.
    Av Hansdidde i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-04-15, 11:20
  3. Byta motorpackningar
    Av Modoit i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 09:58
  4. Byta bromsvätskebehållare....
    Av Cubalibre i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 00:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •