Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 71

Ämne: Byta trafikinspektör?

  1. #1
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195

    Post Byta trafikinspektör?

    Har haft samma trafikinspektör (?) 2 gånger nu och det går bara åt helvete.
    Första gången så gjorde jag ett misstag så det inte vart något kort men nu andra gången så
    håller jag inte med honom någonstans om att jag inte klarade kortet.

    Manöverbanorna är inga problem utan trafikdelen.
    Innan vi gav oss ut i trafik så sa han klart och tydligt att han vill se riktig körning och inte någon slags "teater".

    Fine tänker jag och kör som jag kommer köra. Första gången jag kuggade mig så fick jag mycket
    beröm på stadskörning, den här gången så kugga han mig just för stadskörningen, att jag inte söker av tillräckligt, men va fan jag kommer ju inte sitta som ett jävla fån och vrida skallen av mig när jag kör.

    Det fina var ju också att han kände ju igen mig och sa "Jag tycker det är roligt när kuggade ska köra upp igen för då får de visa att de kan och sen ser de att jag inte är nån elaking"

    Jag hade sån jävla bra känsla när jag stängde av motorcykeln, min magkänsla var kanon och min körskols-lärare möte mig när jag klev av och frågade hur det kändes. "Känns riktigt bra!" med stort leende.
    Sen kommer dödsstöten!!!

    Din körning räcker.... TYVÄRR INTE för körkort.
    Där svartnade det för ögonen och jag uppfattades säkert som jävligt nonchalant. Lyssnade inte på ett ord av vad han sa utan min körskols-lärare fick ta det. Det jag mins var nått om att han hade så mycket erfarenhet och att det kommer gå illa om jag får ett mc-kort. Jag som bor 10mil ifrån en stad ens.

    Men min stora fråga är:
    Kan man ringa till trafikverket och be om att få slippa en inspektör?
    Jag känner bara att får jag honom en gång till så är jag körd på förhand.

    Vart mycket skrivet nu men jag behövde väl skriva av mig lite med
    Senast redigerat av fishbone den 2014-06-27 klockan 20:03. Anledning: gramatiska ändringar

  2. #2
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det där låter som puckot jag hade första gången. Jag hade god lust att anmäla det där jädra betongarslet. Men tänkte att det inte leder nånstans. Dom är ju tyvärr bara två i Uppsala. Den andra tyckte jag var bra å andra sidan, inte bara för att jag klara mig utan för att han inte hade en så jävla dryg attityd.

    Utsikten att byta är nog inte så god däremot om du inte byter uppkörningsställe helt och hållet.

    /Freddo

  3. #3
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Jag vill ha Bosse! Han gav mig mitt B-körkort för ca 11 år sen.
    Jag ger Uppsala en sista chans sen byter jag ställe. Gillinge eller Västerås är väl kandidater, funkar inte det så drar jag till Pajala!!

  4. #4
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Hmm, jag trodde det var han du prata om Så olika det kan vara. Men körskoleläraren tyckte jag körde jättekonstigt när jag körde som B ville att jag skulle köra. Så jag är inte så säker på att du skulle föredra honom.

    Jag körde upp för den andre och trots lite misstag så blev jag godkänd.

    /Freddo

  5. #5
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Hmm, jag trodde det var han du prata om Så olika det kan vara. Men körskoleläraren tyckte jag körde jättekonstigt när jag körde som B ville att jag skulle köra. Så jag är inte så säker på att du skulle föredra honom.

    Jag körde upp för den andre och trots lite misstag så blev jag godkänd.

    /Freddo

    Haha ja man kan ju uppleva alla olika. Nej får jag Micke en gång till så kan jag ju lika gärna åka hem känns det som.

  6. #6
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Ok, konstigt. Han var väldigt korrekt när jag hade han. Om den andre har jag nog skrivit om och som jag sa så trodde läraren att jag fått kortslutning när jag körde som B ville. De föll sig nämligen så att jag råkade köra nära på exakt samma väg på lektionen som på uppkörningen.

    B blev jag osams med redan innan uppkörningen. Han kom ner och gorma om att vi inte fick vara på banan och värma upp. Jag försökte förklara att skolan sagt att det var okej och då flippa han totalt och sen var den dagen förstörd.

    Jag hoppas fortfarande på att jag ska träffa på honom med omkullvält mc så jag kan stå och kolla hur han löser det... Möte honom för övrigt senare på dagen och han verkar inte vara så noga med avstånden framåt när han är själv.

    /Freddo

  7. #7
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Ok, konstigt. Han var väldigt korrekt när jag hade han. Om den andre har jag nog skrivit om och som jag sa så trodde läraren att jag fått kortslutning när jag körde som B ville. De föll sig nämligen så att jag råkade köra nära på exakt samma väg på lektionen som på uppkörningen.

    B blev jag osams med redan innan uppkörningen. Han kom ner och gorma om att vi inte fick vara på banan och värma upp. Jag försökte förklara att skolan sagt att det var okej och då flippa han totalt och sen var den dagen förstörd.

    Jag hoppas fortfarande på att jag ska träffa på honom med omkullvält mc så jag kan stå och kolla hur han löser det... Möte honom för övrigt senare på dagen och han verkar inte vara så noga med avstånden framåt när han är själv.

    /Freddo
    Åh fan. Jag upplevde honom inte alls som så när jag tog B-kortet. Fast iof så är det ju över 10 år sen. Förhoppningsvis så hade han en jävligt dålig dag, Fukushimadålig dag. Är väl ingen ursäkt för att bete sig på det sättet men jag hoppas det.

    Men ialla fall, tror du man kan ringa och höra med trafikverket vilken av inspektörerna man får till det datumen som uppkörningen äger rum? Eftersom det bara är 2 så kan de väl säga vilken jag INTE får ialla fall.

  8. #8
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Ingen aning faktiskt, men jag tvivlar. Kanske om man lägger fram sina argument men då hänvisar de nog bara till nått annat ställe.

    /F

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    81
    Fan va drygt, hoppas du inte ger upp bara. Men jag skrev det vid din förra uppkörning, välj Västerås. Inspektören där var jäkligt schysst. Hoppas verkligen att du klarar det nästa gång.

  10. #10
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    För övriga som ska köra upp i Uppsala kan det ju vara läge att reka in alla vägarbeten. Mycket grus och nylagd asfalt runt Uppsala nu. Den nya på 55:an såg lite oroväckande ut härom dagen när jag körde till jobbet. Den hade svettats längs hela kanten och kändes sådär säker...

    /Freddo

Liknande ämnen

  1. Byta bromsvätska
    Av biker i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 22:49
  2. Dags att byta hoj.
    Av Hansdidde i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-04-15, 11:20
  3. Byta motorpackningar
    Av Modoit i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 09:58
  4. Byta bromsvätskebehållare....
    Av Cubalibre i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 00:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •