Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 71

Ämne: Byta trafikinspektör?

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Borken Visa inlägg
    Då är vi negativa igen !
    Hur kan du som novis bedöma hur bra du kör?
    Bara för att det känns bra innebär inte att det är bra....

    Jag tror nog att du är bra på och köra hoj, men det kanske fanns något som en inspektör inte kan släppa, något som gör att du är farlig för dig själv eller mot allmänheten. Hybris kanske?

    Nä, distansera dig från dig själv och fundera på vad du inte gjorde enligt "reglementet" och gör om gör rätt!
    Håller nog med Borken om att en som inte har rätt kunskaper kanske tycker att han har det ändå. Då blir ju vederbörande sur och kanske inte inser att han gjort dåligt ifrån sig.
    Att köra mc är inte bara att kunna köra rakt fram utan det är det andra som är svårt. Att rätt kunna uppfatta trafiken och bedöma vad andra hittar på, att vara rätt placerad och att anpassa sig efter rådande trafiksituation. Mycket av det kommer mer ökande erfarenhet, men ser inspektören att man missar något sådant, så är det inte bra. Ta exvis det här med hastighetsanpassning och att hålla avstånd till framförvarande.
    Jag tror inte att inspektörerna försöker att sätta dit någon på rent jäkelskap.
    Har man som Foppa förlorat en final, så blir man frustrerad och vill då gärna hitta att felet var någon annans.

  2. #32
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Håller nog med Borken om att en som inte har rätt kunskaper kanske tycker att han har det ändå. Då blir ju vederbörande sur och kanske inte inser att han gjort dåligt ifrån sig.

    Att köra mc är inte bara att kunna köra rakt fram utan det är det andra som är svårt. Att rätt kunna uppfatta trafiken och bedöma vad andra hittar på, att vara rätt placerad och att anpassa sig efter rådande trafiksituation. Mycket av det kommer mer ökande erfarenhet, men ser inspektören att man missar något sådant, så är det inte bra. Ta exvis det här med hastighetsanpassning och att hålla avstånd till framförvarande.

    Jag tror inte att inspektörerna försöker att sätta dit någon på rent jäkelskap.

    Har man som Foppa förlorat en final, så blir man frustrerad och vill då gärna hitta att felet var någon annans.

    Instämmer i dessa kloka ord.
    (Beträffande Foppa så var det väl Börjes fel som också förtjänade en smäll om jag inte missminner mig)


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

  3. #33
    Var det inte för några år sedan som en far vars dotter kuggats i hans tycke orättvist föreslog att inspektören skulle ha en kamera på hojen? Han ansåg att det skulle skydda både aspiranten och inspektören.

  4. #34
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Kanonläge inför F-bolagets utredning?
    Inte alls..
    Enlit ett "vittne", som fö krattade löv på tomten med ryggen mot gatan, så hade jag med kraft brakat in i en långsamt körande mopedist...
    Vem som var skyldig och fick betala allt, gissa..
    Kostade ett antal förlorade år i bonus+ självrisker.

    Ibland är det bara att acceptera tingens ordning, skita i allt och gå vidare med nya tag..
    Gör du det också..
    Sånt gör att man starkt funderar på dashcam och kollar Ali m.fl. sidor för att skaffa en.
    Senast redigerat av erikn den 2014-07-01 klockan 08:19. Anledning: Blev vettigare med en citering
    /Erik

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Jo, sätt kamera på hojjen och inför överklagansmöjligheter och kanske en ny myndighet!
    Hoppsan, körkortet blev 10 papp dyrare och färre kommer att klara det :P

  6. #36
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Varför skulle det till en ny myndighet och vad är det som skulle göra körkortet dyrare?

  7. #37
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det är ju redan idag klarlagt att kvinnor kuggad oftare än män utan att någon trovärdig förklaring givits.

    /Freddo

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Överklaganden måste hanteras av någon.... = mer folk =dyrare.

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    196
    Gör så att du åker upp till Hudik och kör upp. Klart vettiga och humana inspektörer.
    Inspektörer är människor de också, och har de retat sig på någon/något så blir det resultat därefter.
    Trist att höra din story, men jag har ju inte hört inspektörens version, så jag kan inte säga varken bu eller bä. lycka till!

  10. #40
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av Helgoson Visa inlägg
    Gör så att du åker upp till Hudik och kör upp. Klart vettiga och humana inspektörer.
    Inspektörer är människor de också, och har de retat sig på någon/något så blir det resultat därefter.
    Trist att höra din story, men jag har ju inte hört inspektörens version, så jag kan inte säga varken bu eller bä. lycka till!
    Nej det är ju så att man måste nog höra båda sidorna, bara som tillägg till när jag kuggade försa gången.
    Då körde vi på eftermiddagen men han hade vart verksam på morgonen med och kuggad 2 eller 3 st, och alla på eftermiddagen kuggade.

    Men det ska INTE överklagas något beslut ifall vissa tror det utan tråden startades med frågan om man kan byta inspektör.
    Jag ska göra ett sista försök på en uppkörning i Uppsala, får jag samma och kuggar ja då tar jag en annan stad.

Liknande ämnen

  1. Byta bromsvätska
    Av biker i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-05-05, 22:49
  2. Dags att byta hoj.
    Av Hansdidde i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-04-15, 11:20
  3. Byta motorpackningar
    Av Modoit i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-10, 09:58
  4. Byta bromsvätskebehållare....
    Av Cubalibre i forum Mekhörnan
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-22, 00:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •