Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Elhaveri... :(

  1. #1
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232

    Elhaveri... :(

    Var ute en sväng med hojen som är en Honda Varadero -00 med förgasare i måndags.

    Stannar för att ringa ett samtal och vrider av nyckeln och strömmen bryts vilket jag ser för att GPSen stänger ner. Dock fortsätter hojen att försöka gå och jag trycker även på dödaren utan resultat, hojen fortsätter att gå men tänder inte.

    Låter precis som när man startar och ska gå igång innan den tänder. Det hela höll på i kanske 5-6 sekunder fastän strömmen som sagt är bruten.
    Blir bärgad hem av en riktig stjärna till hojpolare med racebuss och på plats finner jag att alla säkringar är hela, inget är bränt och likriktaren etc är svala så ingen hetta någonstans.

    Dock är hojen stendöd när jag vrider om nyckeln.
    Mätte batteriet idag och det hade 2,7 volt, dvs helt dött. Har aldrig märkt av några som helst laddproblem eller oegentligheter innan och står lite handfallen inför problemet.

    Kortis? Batterihaveri? Nä jag har absolut ingen aning vad det skulle kunna vara?

    Tankar?
    Never ever look back you're not going in that direction!

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Start relät?


    Så kan det gå…

  3. #3
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Inget fel på startreläet
    Never ever look back you're not going in that direction!

  4. #4
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag råkade ju ut för exakt samma sak för ett tag sedan, förutom att startmotorn bara fortsatte. Det var startrelät, jag har köpt ett nytt men det ligger fortfarande på hyllan då det gamla fortfarande fungerar.

    http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=8445
    /Erik

  5. #5
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Samma här startrelät, skulle starta hojen och då fortsatte startmotorn att gå, gick inte att stänga av med varken nyckel eller nödstopp! Fick sparka in en växel, då fick jag stopp på eländet men då började batteriet brinna pga. överhettning, hade verktyg så att jag kunde skruva loss batterikabelskon som tur va!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  6. #6
    Låter som startrelät det har bränt ihop, knacka lätt med en hammare så kanske det släpper. Om ett relä har bränt ihop så bör det bytas, silvret på kontaktytorna skadas.
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •