Hej alla!

Förra helgen hittade jag hos min farfar i Norge, hans gamla MC. En Terrot JSS 350cc från 1939!
Jag blev frälst! Planen är att hämta hem den till Sverige i sommar. Nu kommer vi till problemen. Hojen har stått sen ca 1960-talet. Farfar plockade bort växellådan på den för att något var knas. Men sen kom det väl förbi någon på kaffe och så blev det inte gjort mer den dagen, och inte dagarna efter det heller. Åren gick och Terrot:en stod. Den flyttades till ett skjul men växellådan och kicken låg kvar i ladan. Efter ett blixtnedslag så brann hela ladugården ner, med djur och allt! Den är idag uppbyggd, men växellådan är föralltid borta tillsammans med alla stackars kor. Men! För ca tio år sen så hittade min farbror en originalväxellåda till mc:n.
Så allt "ska" finnas till den!
Det kommer bli en totalrenovering av den.

Jag skulle vara oerhört tacksam för all hjälp jag kan få. Jag behöver tips om personer som kanske har erfarenhet av en Terrot. Vart kan jag hitta Specar på den? Ritningar? Delar?Växellådan är i ca 40delar och allt kanske inte går att rädda. Men jag vill göra ett försök!
Så vet ni något så hör av er!

Med vänlig hälsning, Kristoffer

http://forumbilder.se/DD4AO/image

(Kommer mer bilder, var lite struligt att ladda upp)