Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Verkstäder och ombyggda hojar

  1. #1
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479

    Verkstäder och ombyggda hojar

    har nu upptäckt hur svårt det är att få hjälp med vissa saker på mc verkstäder och tom hos div custombyggare med en ombyggd hoj
    skall det verkligen vara så komplicerat att bara för att luft, buller etc det mest vanliga ombyggnaden som finns på glidare, så är det fullkomligt omöjligt hitta en vettig mek att justera för ex en Mikuni HSR 42 förgasare ! en av de mest vanligaste förgasare som finns
    det är verkligen korkat att jag får åka till en polare i Finland för att få finjusterad en förgasare ! ... jo han fick sig ett gott skratt när jag frågade.....
    ni som kör ej standard, upplever ni att det är så illa, eller har jag oturen att bo i sunkträsket där om man ej hittar det i märkesmanualen så kan man inte !


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    har nu upptäckt hur svårt det är att få hjälp med vissa saker på mc verkstäder och tom hos div custombyggare med en ombyggd hoj
    skall det verkligen vara så komplicerat att bara för att luft, buller etc det mest vanliga ombyggnaden som finns på glidare, så är det fullkomligt omöjligt hitta en vettig mek att justera för ex en Mikuni HSR 42 förgasare ! en av de mest vanligaste förgasare som finns
    det är verkligen korkat att jag får åka till en polare i Finland för att få finjusterad en förgasare ! ... jo han fick sig ett gott skratt när jag frågade.....
    ni som kör ej standard, upplever ni att det är så illa, eller har jag oturen att bo i sunkträsket där om man ej hittar det i märkesmanualen så kan man inte !
    Nja, jag kan hålla med dig. Att få hjälp utanför ev. instruktionsböcker är nästan en förlegad kunskap i dag. Det var bättre förr även då det gällde bilar. Då var en mekaniker oftast kunnig och välutbildad på ett ganska stort område. I dag verkar det bara vara sk.tekniker som skall svara för byta av komponenter. När man börjar ställa frågor till en " verkmästare" om en något äldre bil, ca 14 år, och inte kan få svar, då börjar man ju undra.

Liknande ämnen

  1. verkstäder och service
    Av honda500 i forum Mekhörnan
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 16:47
  2. 2 nya hojar hemma..
    Av tomahs900 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 03:22
  3. Nyttiga hojar
    Av Tina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 21:52
  4. Bra 80-tals hojar
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 08:46
  5. Hur förvarar ni era hojar?
    Av Fredd i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 18:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •