Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vilka allvädershandskar?

  1. #1
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431

    Vilka allvädershandskar?

    Hej. Har ni här på hojen några tips på bra allvädershandskar? Mina handskar (alpinestars) som jag har haft ca 1 år har redan börjat spricka i sömmarna. Diverse detaljer har också börjat lossna.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Kalmar (fel sida av järnvägen)
    Inlägg
    73
    Köpte ett par Jofama Odeon i våras som jag är väldigt nöjd med. Innan dess så hade jag ett par från Biltema så det var en klar förbättring. Har ofrivilligt testat dem i regn och de håller tätt.


    http://www.jofama.se/mcsm/product_de...hp?id=234&s=MC

  3. #3
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Jofama verkar vara ett bra märke. Dock väldigt begränsat utbud av deras grejer här i Finland.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Jofama verkar vara ett bra märke. Dock väldigt begränsat utbud av deras grejer här i Finland.
    Svårt med handskar som stoppar mot regn. Har ett par Halvassons som funkar till man behöver ta av dem. Då går det inte att få i fingrarna utan att fodret lossnar och det jäklas.
    Biltemas handskar var likadana. Fodret jäklas.
    Problemet är nog att det blir fuktigt ini handskarna av att man svettas lite om händerna och då blir fodret fuktigt och då kärvar det. Om då fodret följer med då man tar av handskarna är det nog kört. Då är nog fastsättningen av fodret bristfälligt.
    Om man skall prova ett par Waterproof-handskar, så skall man tvätta händerna först och torka av dem. Stoppa i händerna när de fortfarande är lite fuktiga och DRA SEDAN UT DEM IGEN. Kolla om fodret följer med eller inte.

  5. #5
    Medlem Allan Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Åland
    Inlägg
    110
    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Hej. Har ni här på hojen några tips på bra allvädershandskar? Mina handskar (alpinestars) som jag har haft ca 1 år har redan börjat spricka i sömmarna. Diverse detaljer har också börjat lossna.
    Jag har ett par Rukka allvädershandskar i läder men de är för varma på sommaren.
    Jag kör nu med ett par vanliga tunna läderhandskar.

  6. #6
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Fodret håller ivarjefall i mina. Kanske bäst att bara fortsätta lappa dem tills dom är så slitna att dom inte duger längre. Synd bara att betala mycket för något som inte håller.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mymlan Visa inlägg
    Fodret håller ivarjefall i mina. Kanske bäst att bara fortsätta lappa dem tills dom är så slitna att dom inte duger längre. Synd bara att betala mycket för något som inte håller.
    Prova samma sort men en aning för stora. Jag tror inte att det kommer att kännas så fel och risken att du sträcker sönder dom minskar.
    Ove

  8. #8
    Läs vad som står i beskrivningen http://www.jofama.se/mcsm/product_de...=1&id=234&s=MC fodret lamineras med ytterhandsken så att sitter fast även när det är blött. Ganska bra.
    Jan-Olov

  9. #9
    Medlem Mymlans avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Bor i södra Finland i en liten stad som heter Karis
    Inlägg
    431
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Prova samma sort men en aning för stora. Jag tror inte att det kommer att kännas så fel och risken att du sträcker sönder dom minskar.
    De är redan aningen stora. Tror dom trillat av om jag köpt större XD

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Köp riktiga handskar här http://www.event-mc.se/ så slipper du jävlas med foder som följer med ut och blöta händer.Kostar ju lite mera men ska man ha det bästa så kostar det nån krona mer

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka tar mc-kort nu??
    Av mammamu i forum MC-kort
    Svar: 1798
    Senaste inlägg: 2016-06-13, 20:04
  3. Vilka reseplaner?
    Av pentti01 i forum Touring
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2015-01-24, 19:29
  4. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •