Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Adventure touring, verkar kul!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    OEREBRO LAEN
    Inlägg
    7

    Adventure touring, verkar kul!

    Hallå!
    Jag tog mitt mc-kort förra året av den simpla anledningen att jag älskar att resa. MC känns som det optimala sättet att uppleva världen och drömmarna om jorden-runtresor gör sig ständigt påminda.

    Jag köpte mig en V-strom dl-650 (2005) i början av året av den anledning att det kändes som en bra allround-hoj och jag är jättenöjd, efter ett par månader har jag självklart blivit sugen på något med lite mer drag i men det lämnar jag till nästa säsong. (behåller förmodligen V-stromen och utökar garaget med något sportigare.)

    Då jag drömmer om långa härliga turer helst på alla kontinenter men samtidigt saknar en del körvana/erfarenhet undrar jag nu om ni kan hjälpa mig med lite tips om hur man ska bete sig på hojen vid olika lägen.

    På vanliga vägar(riks, motor) är det inga frågetecken, puttrar på med min överdrivet bekväma hoj, men när jag börjar hitta guldkornen i form av riktigt trånga skogsvägar och framförallt grusvägar känner jag mig som bambi på hal is.

    Framförallt vet jag inte hur jag ska hantera hojen på grus, får ofta släpp på framhjulet och växlar vid varje andetag.. (Har som tur var inte lagt den ner ännu men om jag fortsätter som nu är det bara en tidsfråga.)

    Vad har ni för tips och trix för lite mer terrängåkande på större hojar?
    Finns det några väl valda kurser jag borde ta?
    Finns det några bra videor här på nätet ni kan rekommendera?
    Har ni egna erfarenheter att dela med er av?


    Då jag har för plan att 2016 ta mig jorden runt känns det som om jag under året och nästa år kommer få lägga mycket tid på träning och då är alla tips mer än välkomna!

    Hoppas det inte blev ett för luddigt inlägg eller hamnade på fel ställe isåfall ber jag moderatorer fixa det!

    Rock 'n roll
    Rob

  2. #2
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522

Liknande ämnen

  1. Packväskor. Verkar det bra eller.
    Av jrutgers i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 17:38
  2. Triumph Adventure 770!
    Av BIG1 i forum Offroad
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 17:32
  3. BMW 1200 adventure
    Av dexter i forum Offroad
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-16, 11:39
  4. Nu verkar krypkörningen sitta bra
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •